25 listopada w Moskwie odbyła się premiera kolekcji i otwarcie pierwszego salonu marki Mos (Moment of Style), stworzonej przez Alionę Vronovą. W skład kolekcji wchodzą typowe dla zimowego sezonu elementy garderoby: płaszczę, kurtki, długie kamizelki i koszule. Dobrze znane nam architektoniczne, przeskalowane formy są opisywane w rosyjskiej prasie, jako innowacje. Nie można jednak odmówić nowej marce dbałości o szczegóły, która przejawia się w doborze materiałów wysokiej jakości – angielskiego kaszmiru, egipskiej bawełny i jedwabiu. Każdy model to harmonijne połączenie męskich i kobiecych elementów oraz tradycji (nawiązanie do kultowych sylwetek Cristobala Balenciagi) ze sportowym stylem, który w ostatnich sezonach dominował na zachodnich wybiegach.
Redaktorki rosyjskiego Vogue’a zauważyły co prawda, że płaszcze proponowane przez MoS nie są najlepszym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę tamtejszy klimat, dodają jednak, że połączenie płaszcza z kamizelką proponowane przez stylistów firmy może okazać się odpowiednim zestawem na mroźne wieczory.
zdjęcia | http://www.vogue.ru/fashion/news/V_nuzhnyy_moment/#1
tekst| Paulina Niemczyk