Poznały się w Londynie, studiując modę męską na London Collage Of Fashion. Ich miłość do mody i brak strachu przed niebanalnymi rozwiązaniami zaowocowały nową marką, która pojawiła się na rynku wraz z początkiem tego roku.

Lapidarium, czyli zbiór elementów, refleksji, tworzący mozaikę, nową całość z rzeczy już nieistniejących. Nie bez powodu taką nazwę zyskał projekt Marty Gos i Martyny Sobczak, dwóch polskich projektantek, rozwijających swoją markę w Londynie. Jak same mówią, chcą, by ich ubrania trafiały w ręcę klientów doceniajacych jakość i sposób produkcji ubrań, które tworzą. Dziewczyny chcą zmieniać oblicze mody eko. Przyjęło się sądzić, że moda ekologiczna, to wykonane z bawełny organicznej t-shirty. Projektantki Lapidarium za cel obrały sobie szerzenie prawdziwego znaczenia mody eko.

lapidarium 4

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


–Chcemy udowodnić, że istnieją alternatywy, które są o wiele ciekawsze oraz bardziej pozytywne ekologiczne. Przede wszystkim, chcemy wzbudzać dyskusje, która z czasem zmieni stereotypy całkowicie.

Kolekcja Lapidarium ma również sytuować się na gruncie mody odpowiedzialnej, znanej za granicą jako moda sustainable. Trend ten dotyczy monitorowania kwestii społeczno-środowiskowych w procesie produkcji gotowego ubrania, trafiającego w ręce klienta. W praktyce oznacza to, że materiały, z jakich wykonane są projekty, pochodzą ze źródeł znanych projektantowi, dbających o środowisko, a tym samym minimalizujących szkody związane z produkcją.

Przejrzystość całego łańcucha dostaw, lokalność i standardy sprawiedliwego handlu oaz płac. To również ważne aspekty mody odpowiedzialnejmówią dziewczyny, podkreślając, że ich marka ma na celu propagowanie właśnie takich wartości, kiełkujących dopiero na polskim rynku.

lapid1

Projekty Lapidarium kierowane są, jak na razie, do kobiet, lecz dziewczyny nie wykluczają poszerzenia asortymentu o sektor mody męskiej. Jak każdy start up, borykają się z problemami finansowymi, lecz optymistycznie patrzą w przyszłość, poznając coraz więcej ludzi z branży i spełniając tym samym swoje marzenia Zapytane, dlaczego zajęły się modą, mówią:

Nie wiemy dokładnie, jak odpowiedzieć na to pytanie… Zawsze wiedziałyśmy, że chcemy to robić, więc wszystkie działania kierowałyśmy w taką stronę. Jest wiele rzeczy, w których byśmy się odnalazły, natomiast moda zawsze była dla nas czymś oczywistym.

Takie słowa oznaczają, że młode projektantki tworzą z pasją, a to w dzisiejszych czasach świetna wartość dodana i motywacja do śledzenia ich projektu.

1

Sklep internetowy Lapidarium otworzy się już niedługo, nie możemy się doczekać i życzymy wielu sukcesów!

5/5 - (1 vote)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News