Książka o podróbkach Burberry

Obecność mniej i bardziej udanych fałszywek nikogo już nie dziwi. W każdym mieście spotkać można osoby, które wręcz z dumą przywdziewają znane, ale pozbawione luksusu oryginału rzeczy. Powodów jest mnóstwo, zaczynając od kosztorysu, a kończąc na łatwym dostępie. Niezwykłe jest jednak to, że powstała właśnie książka kolekcjonująca zdjęcia podróbek firmy Burberry, honorująca ponad dekadę obsesji na punkcie ich kultowych wzorów.

Jeden z najpopularniejszych szablonów na świecie, angielska duma i elegancja. Gdziekolwiek nie spojrzysz, wszędzie odnajdziesz ten wzór – na szalikach, torbach, kurtkach. Mowa tutaj oczywiście o The Burberry Check, czyli beżowo-czarno-czerwono-białej kombinacji, która została oficjalnie najczęściej powielanym wzorem, kojarzącym się z luksusem i brytyjską monarchią. Odkąd w 2001 roku Christopher Bailey przejął stery jako dyrektor kreatywny domu mody Burberry, The Burberry Check stało się symbolem marki.

1150206

Toby Leigh, autor zdjęć do książki, spędził ponad dekadę na dokumentowaniu tego niesamowitego fenomenu powielania, nazywając go w żartach “Berberry”. Twierdzi, że zawsze miał bzika na punkcie fałszywek, szczególnie tych, które w całej tej swojej nieoryginalności potrafią być naprawdę piękne. Pomysł na utworzenie takiego projektu zrodził się w jego głowie podczas spacerów w Londynie, gdzie niemalże wszędzie dostrzegał podróbki Burberry. Wyjaśnia również, dlaczego ludzie decydują się na kupno takich rzeczy – zwyczajnie chcemy poczuć się luksusowo, doświadczyć designerskich gadżetów na własnej skórze, często niestety nie możemy sobie pozwolić na oryginały. Która z nich najbardziej zapadła w jego pamięci? Męskie bokserki Calvina Kleina, pokryte oczywiście The Burberry Check. Skompletowana przez niego książka posiada 100 zdjęć i 60 stron.

1150207

1150208

1150209

1150210

1150211

1150212

1150215

1150216

tekst | Nicole Szczekocka

Komentarze
Podaj dalej

Zapisz się do Newslettera