KidSuper zaskakuje swoją najnowszą kolekcją. Nie jest to pierwszy raz, kiedy moda spotyka sztukę. Już w 1991 roku na pokazach Versace gościły ubrania z podobizną Merlin Monroe oraz Jamesa Deana wzorowane na obrazach Andy’ego Warhola. Punktem kulminacyjnym sztuki w świecie mody był debiut kolekcji Louis Vuitton x Jeff Koons. Współpraca zaowocowała licznymi torebkami, pokrytymi obrazami artystów: od Da Vinci’ego, przez Moneta do Van Gogha. Jednak KidSuper wychodzi krok dalej. Przekonaj się, do czego posunęła się ta firma oraz co stoi za nietypowym pomysłem twórcy KidSuper.
Spis treści:
KidSuper to marka streetwear’owa założona przez Colma Dillane w 2006 roku. Nazwa „KidSuper” nawiązuje do okresu dzieciństwa Colma. Twórca marki przyznaje, że stworzenie KidSuper było pewną próbą zamknięcia wewnętrznego dziecka oraz swojej historii rodzinnej w kapsule czasu. Przygoda autora z firmą zaczęła się jako dziecięce marzenie i przerodziła w rzeczywistość. Pierwszy sklep powstał w Nowym Jorku, gdy Colm miał jedynie 18 lat. W jego piwnicy znajdowało się studio nagrań – dlatego Dillane współpracował z wieloma artystami muzycznymi, takimi jak Shawn Mendes, Joey Bada$$ czy Russ.
Punktem zwrotnym jego kariery był jednak wywiad podczas którego uświadomił sobie, że jest w stanie wystawić swoją kolekcję KidSuper na paryskim Fashion Week’u. Colm oddał się całkowicie projektowi, między innymi wydając całe oszczędności na realizację pokazu oraz kolekcji, bardziej eleganckiej niż zazwyczaj. Po wydarzeniu nie miał nawet za co zamówić Ubera do domu, ale niczego nie żałował. Odniósł sukces. Tamtego wieczoru rozpoczęła się modowa kariera Colma Dillane.
Kolekcja powstała na podstawie 23 autorskich obrazów założyciela KidSuper. Jej premiera miała miejsce na paryskim Fashion Week’u. Pokaz przybrał formę aukcji, podczas której publiczność mogła licytować obrazy Comla Dillane.
„To był taki piękny pokaz sztuki. Chciałbym wystawiać tę kolekcję w galeriach na całym świecie, lecz obrazy muszą wrócić do swoich prawowitych właścicieli. Może za 40 lat połączymy obrazy i ich modowe repliki w muzeum.”- podsumowuje Colm Dilane.
Colm Dillane tłumaczy, że już od najmłodszych lat malował z kolegami po tkaninach odzieżowych z powodu braku zajęć artystycznych w liceum. Ze względu na pozytywny odbiór artystycznej kolekcji, KidSuper rozważa jej dalsze rozszerzenie oraz wypuszczenie linii ubrań dla kobiet, gdyż dotychczas KidSuper koncentrował się wyłącznie na modzie męskiej.
Kissing bag jest przykładem torebki typu „flap bag”. Posiada rączkę oraz długi, odczepiany pasek, dzięki któremu można ją nosić w poprzek ciała. Na przodzie torebki znajdują się dwie całujące się twarze. Oryginalna torebka (z paryskiego Fashion Week’u) utrzymana jest w żołto-fioletowej kolorystyce. Niebieska wersja torebki miała swoją premierę 7 października.
„Każda osoba, która otrzymała torebkę „Kissing Bag”, zgłaszała więcej całusów w trakcie swojego dnia.” – żartuje założyciel KidSuper, Colm Dillane.
… i gwiazdy na ubraniach z kolekcji KidSuper
Autor: Julia Danieluk
Trampki męskie to uniwersalny dodatek, którego nie powinno zabraknąć w żadnej szafie. Jak się okazuje,…
Masz auto z 2005 roku albo starsze? Od lipca 2024 nie wjedziesz nim do centrum…
The Sims to wyjątkowa gra pod kątem muzycznym, ponieważ na przestrzeni lat coraz więcej artystów…
Zapowiada się przezabawna komedia o świecie, w którym wszyscy walczą o popularność. Tu nie chodzi…
Czy filmy lepsze od książek istnieją? – to pytanie, które zazwyczaj zanika pod wpływem licznych…
Pierwsze zapowiedzi filmu Niebezpieczni dżentelmeni były naprawdę intrygujące. Zagadka kryminalna z (przyszłymi) tuzami polskiej nauki…