KidSuper – stylowa reprodukcja sztuki

KidSuper zaskakuje swoją najnowszą kolekcją. Nie jest to pierwszy raz, kiedy moda spotyka sztukę. Już w 1991 roku na pokazach Versace gościły ubrania z podobizną Merlin Monroe oraz Jamesa Deana wzorowane na obrazach Andy’ego Warhola. Punktem kulminacyjnym sztuki w świecie mody był debiut kolekcji Louis Vuitton x Jeff Koons. Współpraca zaowocowała licznymi torebkami, pokrytymi obrazami artystów: od Da Vinci’ego, przez Moneta do Van Gogha. Jednak KidSuper wychodzi krok dalej. Przekonaj się, do czego posunęła się ta firma oraz co stoi za nietypowym pomysłem twórcy KidSuper.

KidSuper – historia i nazwa

KidSuper to marka streetwear’owa założona przez Colma Dillane w 2006 roku. Nazwa „KidSuper” nawiązuje do okresu dzieciństwa Colma. Twórca marki przyznaje, że stworzenie KidSuper było pewną próbą zamknięcia wewnętrznego dziecka oraz swojej historii rodzinnej w kapsule czasu. Przygoda autora z firmą zaczęła się jako dziecięce marzenie i przerodziła w rzeczywistość. Pierwszy sklep powstał w Nowym Jorku, gdy Colm miał jedynie 18 lat. W jego piwnicy znajdowało się studio nagrań – dlatego Dillane współpracował z wieloma artystami muzycznymi, takimi jak Shawn Mendes, Joey Bada$$ czy Russ.

Punktem zwrotnym jego kariery był jednak wywiad podczas którego uświadomił sobie, że jest w stanie wystawić swoją kolekcję KidSuper na paryskim Fashion Week’u. Colm oddał się całkowicie projektowi, między innymi wydając całe oszczędności na realizację pokazu oraz kolekcji, bardziej eleganckiej niż zazwyczaj. Po wydarzeniu nie miał nawet za co zamówić Ubera do domu, ale niczego nie żałował. Odniósł sukces. Tamtego wieczoru rozpoczęła się modowa kariera Colma Dillane.

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


KidSuper – wizja Colma Dilane

Kolekcja powstała na podstawie 23 autorskich obrazów założyciela KidSuper. Jej premiera miała miejsce na paryskim Fashion Week’u. Pokaz przybrał formę aukcji, podczas której publiczność mogła licytować obrazy Comla Dillane.

Wystawa KidSuper
Wystawa artystycznej kolekcji KidSuper/ instagram.com/kidsuper
Wystawa KidSuper
Wystawa artystycznej kolekcji KidSuper / Instagram.com/kidsuper

To był taki piękny pokaz sztuki. Chciałbym wystawiać tę kolekcję w galeriach na całym świecie, lecz obrazy muszą wrócić do swoich prawowitych właścicieli. Może za 40 lat połączymy obrazy i ich modowe repliki w muzeum.”- podsumowuje Colm Dilane.

Wystawa KidSuper
Wystawa artystycznej kolekcji KidSuper/ Instagram.com/kidsuper
Wystawa KidSuper
Wystawa artystycznej kolekcji KidSuper/ Instagram.com/kidsuper

Colm Dillane tłumaczy, że już od najmłodszych lat malował z kolegami po tkaninach odzieżowych z powodu braku zajęć artystycznych w liceum. Ze względu na pozytywny odbiór artystycznej kolekcji, KidSuper rozważa jej dalsze rozszerzenie oraz wypuszczenie linii ubrań dla kobiet, gdyż dotychczas KidSuper koncentrował się wyłącznie na modzie męskiej.

KidSuper na paryskim Fashion Week’u

KidSuper – Kissing Bag

Kissing bag jest przykładem torebki typu „flap bag”. Posiada rączkę oraz długi, odczepiany pasek, dzięki któremu można ją nosić w poprzek ciała. Na przodzie torebki znajdują się dwie całujące się twarze. Oryginalna torebka (z paryskiego Fashion Week’u) utrzymana jest w żołto-fioletowej kolorystyce. Niebieska wersja torebki miała swoją premierę 7 października.

Każda osoba, która otrzymała torebkę „Kissing Bag”, zgłaszała więcej całusów w trakcie swojego dnia.” – żartuje założyciel KidSuper, Colm Dillane.

Gwiazdy w ubraniach z kolekcji KidSuper

Mike Tyson w bluzce KidSuper
Mike Tyson w bluzce z firmy KidSuper/ instagram.com/kidsuper
French Montana w ubraniach z firmy KidSuper
French Montana w ubraniach z firmy KidSuper/ instagram.com/kidsuper

… i gwiazdy na ubraniach z kolekcji KidSuper

Colm Dillane w ubraniach KidSuper
Colm Dillane w spodniach KidSuper z podobizną Ronaldinho/ instagram.com/kidsuper

Autor: Julia Danieluk 

Zobacz też: WGSN przewiduje trendy dla światowych marek

WGSN przewiduje trendy dla światowych marek

5/5 - (1 vote)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News