„Return to the Voice” Teatru Pieśń Kozła to spektakl, który powstał na bazie gaelickiej muzyki, technik wykonawczych oraz istoty tradycji przekazu ustnego dawnych Szkotów.
W 2012 roku artyści podróżowali do Szkocji, konkretnie do Fort William, Edynburga, Glasgow i na wyspę Skye, we wrześniu 2013 roku na wyspy Lewis i ponownie na Skye. Tam inspirowali się gaelickimi psalmami i lamentami, a także pieśniami wygnania z czasów, gdy Szkoci masowo emigrowali. Muzykę skomponował Maciej Rychły orz Jean–Claude Acquaviva. Podczas tworzenia, pieśni zostały przełożone na język polifonii, dzięki czemu uzyskały nowy wymiar o silnym i szerokim spektrum oddziaływania.
Grzegorz Bral zaprosił do spektaklu wybitną wokalistkę jazzową – Annę Marię Jopek, dla której było to nowe doświadczenie artystyczne. Niemal wszystkie pieśni wykonywane są w zanikającym języku gaelickim. Za wokalne przygotowanie utworów odpowiedzialny był Kacper Kuszewski.
To ostatnia szansa, aby zobaczyć „Return to the Voice” jeszcze w tym roku. Następne spektakle planowane są
w czasie Brave Festival 2015.
Polska premiera „Return to the Voice” odbędzie się 19 grudnia 2014 r.
o godz. 19:00 w Katedrze Św. Marii Magdaleny we Wrocławiu.
Kolejne spektakle odbędą się w dniach 20, 21 grudnia 2014 o godz. 19.00 i 21 grudnia również o godz. 21:30.
Bilety można kupić przez internet oraz w punktach sprzedaży Ticketpro (lista miejsc).
Teatr Pieśń Kozła przez lata swej działalności zdobył międzynarodowe uznanie jako jeden z najbardziej nowatorskich i awangardowych zespołów europejskich. Wykorzystuje w swej praktyce unikalny trening aktorski nazwany Techniką Koordynacji. Nieustannie poszukuje nowych rozwiązań artystycznych i wciąż rozwija swoje spektakle w celu otworzenia i pogłębienia perspektywy unikalnych doświadczeń, które pozwoliłyby widzom odkrywać własną wrażliwość. Zarówno trening, jak i próby oraz spektakle, traktowane są jako część nieustannego procesu i rodzaj pracy „laboratoryjnej”, pozwalającej aktorom i reżyserowi poszukiwać coraz to nowszych technik i środków artystycznej ekspresji.
Tekst | materiały prasowe