Już w piątek premiera „Return to the Voice”

return to the voice

„Return to the Voice” Teatru Pieśń Kozła to spektakl, który powstał na bazie gaelickiej muzyki, technik wykonawczych oraz istoty tradycji przekazu ustnego dawnych Szkotów.

W 2012 roku artyści podróżowali do Szkocji, konkretnie do Fort William, Edynburga, Glasgow i na wyspę Skye, we wrześniu 2013 roku na wyspy Lewis i ponownie na Skye. Tam inspirowali się gaelickimi psalmami i lamentami, a także pieśniami wygnania z czasów, gdy Szkoci masowo emigrowali. Muzykę skomponował Maciej Rychły orz Jean–Claude Acquaviva. Podczas tworzenia, pieśni zostały przełożone na język polifonii, dzięki czemu uzyskały nowy wymiar o silnym i szerokim spektrum oddziaływania.

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Grzegorz Bral zaprosił do spektaklu wybitną wokalistkę jazzową – Annę Marię Jopek, dla której było  to nowe doświadczenie artystyczne. Niemal wszystkie pieśni wykonywane są w zanikającym języku gaelickim. Za wokalne przygotowanie utworów odpowiedzialny był Kacper Kuszewski.

To ostatnia szansa, aby zobaczyć „Return to the Voice” jeszcze w tym roku. Następne spektakle planowane są
w czasie Brave Festival 2015.

Polska premiera „Return to the Voice” odbędzie się 19 grudnia 2014 r.
o godz. 19:00 w Katedrze Św. Marii Magdaleny we Wrocławiu.

Kolejne spektakle odbędą się w dniach 20, 21 grudnia 2014 o godz. 19.00 i 21 grudnia również o godz. 21:30.

 

Bilety można kupić przez internet oraz w punktach sprzedaży Ticketpro (lista miejsc).

Teatr Pieśń Kozła przez lata swej działalności zdobył międzynarodowe uznanie jako jeden z najbardziej nowatorskich i awangardowych zespołów europejskich. Wykorzystuje w swej praktyce unikalny trening aktorski nazwany Techniką Koordynacji. Nieustannie poszukuje nowych rozwiązań artystycznych i wciąż rozwija swoje spektakle w celu otworzenia i pogłębienia perspektywy unikalnych doświadczeń, które pozwoliłyby widzom odkrywać własną wrażliwość. Zarówno trening, jak i próby oraz spektakle, traktowane są jako część nieustannego procesu i rodzaj pracy „laboratoryjnej”, pozwalającej aktorom i reżyserowi poszukiwać coraz to nowszych technik i środków artystycznej ekspresji.


Tekst | materiały prasowe

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News