Jak Raf Simons radzi sobie u CK?

Mężczyzna zakrywający usta dłonią

Roszady projektantów to coraz częstsze zjawisko w świecie mody. Niektórzy twórcy mają dość reguł, które obowiązują w danej marce, co nie pozwala im swobodnie pracować. Inni natomiast nie chcą pracować pod presją social media. Co skłoniło Rafa Simonsa do odejścia z Diora? Dlaczego wybrał Calvina Kleina?

Raf Simons nazywany jest geniuszem. Jego projekty są innowacyjne. Przyciąga do siebie miłośników streetwearowej mody z całego świata. Okazuje się, że nie tylko. Kreacje stworzone dla francuskiego domu mody Dior czy Jil Sander cieszyły się ogromnym sukcesem. Pokochały je między innymi takie gwiazdy jak Jennifer Lawrence, Rihanna, Marion Cotillard czy Charlize Theron. Ponadto od 1995 roku Raf Simons jest właścicielem marki sygnowanej swoim nazwiskiem, skierowanej do mężczyzn. Projektant chętnie współpracuje z innymi brandami jak np. Adidas Originals, dla których stworzył własną linię obuwia.

Artysta jednak był zmęczony tworzeniem sześciu kolekcji rocznie, w tym dwóch haute couture, które wymagają większego skupienia. Kiedy projektant opuścił francuski dom mody Dior, każdy zadawał sobie pytanie, co dalej. Spekulacje trwały, a znawcy typowali kolejne brandy. Nie minęło wiele czasu, a do internetu trafiła informacja, że Raf Simons zajął miejsce dyrektora kreatywnego marki Calvin Klein. Pierwszym krokiem projektanta było pokazanie kampanii reklamowej jeszcze przed Nowojorskim Tygodniem Mody, gdzie odbył się debiutanci pokaz CK. Kampania została pokazana w dwóch odsłonach.

Calvin Klein By Appointment składa się ze zdjęć, które podzielone są na dwie części. Główną rolę odgrywa kultowa bielizna CK. Raf Simons zaprezentował ją w niecodzienny sposób, bo na zwykłym tle fotograficznym. Obok zdjęcia bielizny widzimy drugie zdjęcie, zrobione modelce, która ubrana jest w najnowsze projekty Rafa Simonsa dla Calvin Kleina.

Z jednej strony zdjęcie bielizny, z drugiej kobieta siedząca na stołku ubrana w sukienkę z frędzlami Dwa ujęcia: jedno przedstawiające bieliznę, drugie meżczyzne ubranego w kolorowy tshirt i czerwone spodnie

W role modelek wcieliły się: znana z serialu Stranger Things Millie Bobby Brown, dawno niewidziana modelka Abbey Lee, Lineisy Montero, Kiki Willems, Natalie Westling, Selena Forrest oraz Tessa Bruinsma. Hasłem przewodnim kampanii jest Calvin Klein is not only about iconic underwear and jeans – it’s about so much more.

Druga kampania reklamowa nosi tytuł American Classics. Raf Simons znowu stawia na amerykańską klasykę domu mody CK. Tym razem pokazał kultowe jeansy, t-shirty i bieliznę. Zdjęcia zostały wykonane na tle dzieł sztuki artystów XX wieku: Andy’ego Warhola, Dana Flavina, Richarda Prince‘a i Sterlinga Ruby’ego.

Mężczyzna w samej bieliźnie i kobieta w spodniach i koszulce, stojący tyłem Mężczyzna ściągający z siebie koszulkę

Warto dodać, że Raf Simons stając za sterami Calvina Kleina, postanowił również zmienić jego logo. Zniknęły słynne litery „cK”, a także zmieniły się odstępy między literami. Teraz imię i nazwisko założyciela marki składa się z czarnych liter jednakowej wielkości. To powrót do korzeni. Pokazał w ten sposób, że mimo wielu zmian zostaje im wierny.

Nowe Logo Calvin Klein
Nowy logotyp CK
Stare logo Calvin Klein
Stary logotyp CK

Podsumowując, pierwsza kolekcja Rafa Simonsa dla CK to hołd dla klasyki. Projektant uważa, że zaprezentowane w najnowszej kampanii części garderoby wywarły wielki wpływ na świat mody i popkulturę. Ponadto ta kampania uświadomi wielu osobom wartość kultowych ubrań CK. Pierwsze kroki nowego dyrektora kreatywnego, to zdecydowany hołd dla historii amerykańskiego domu mody. Czy wyjdzie to na dobre? Zobaczymy!

Tekst: Katarzyna Tilda Frąckowiak

3.7/5 - (4 votes)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News