Jak pracować zdalnie i zachować work-life balance?

Praca z domu ma tyle samo zalet, co wyzwań, które przed nami stawia. Jak odnaleźć się w nowej sytuacji i zachować zdrową równowagę między pracą a czasem wolnym? Jakie nawyki będą nas wspierać w zawodowych sukcesach oraz jak zorganizować domowe biuro, aby dobrze się w nim czuć? Przedstawiamy proste wskazówki, które wam w tym pomogą.

Przestrzeń do pracy, w której spędzamy większość dnia nie jest bez znaczenia, dlatego Westwing przygotował porady, dzięki którym będzie łatwiej utrzymać dobre samopoczucie i pozytywny nastrój pracując z domu. Stwórz dedykowane miejsce do pracy, nawet jeśli nie będzie to osobny pokój, a jedynie jego skrawek. Pomoże ci to oddzielić życie zawodowe od prywatnego. Pamiętaj, że sukcesy w pracy zaczynają się od dobrego samopoczucia, dlatego domowe biuro zorganizuj tak, by było ci w nim przyjemnie. Na nastrój i wygodę pozytywnie wpłynie ergonomiczne krzesło, roślina w pobliżu biurka lub bukiet świeżych kwiatów. A koncentrację wesprze ulubiona playlista.

Wypracuj pozytywne nawyki

Zacznij dzień od czegoś, co wprawi cię w dobry nastrój. Może będzie to któtki trening lub praktyka jogi? Ważne, żeby wstać z łóżka o zwyczajnej porze, nawet jeśli nie musisz się szykować do biura. Pomimo, że wizja pracy w piżamie jest bardzo kusząca, ubierz się. Wyciągnij z szafy coś wygodnego, ale estetycznego, coś w czym będziesz czuć się dobrze w czasie rozmów video ze współpracownikami. Ubranie i zabiegi higieniczne pozytywnie wpłyną na motywację do pracy i biurowy stan umysłu.

Trzymaj się regularnych godzin pracy

Praca po nocach nie jest dobrym rozwiązaniem. Utrzymuj regularne godziny, bo to pomoże ci nie tylko w utrzymaniu kontaktów z kolegami z biura, ale też da ci czas na regenerację popołudniu. Niektóre badania naukowe pokazują, że naszą wydajność wspiera naturalne światło, dlatego zaplanuj dzień zgodnie z biorytmem.

Stwórz motywującą i przytulną przestrzeń do pracy

Codziennie rano poświęć chwilę na posprzątanie przestrzeni i biurka. Pościel łóżko, przygotuj wszystko, co będzie ci potrzebne do pracy w ciągu dnia. Na biurku postaw karafkę z wodą, żeby pamiętać o regularnym nawadnianiu. Przygotuj też umilacze jak ulubiony kubek, moodboard nad biurkiem, możesz też zapalić ulubioną świecę lub dyfuzor.

Rób regularne przerwy

W domu nie mamy biurowej rutyny – przerw na kawę albo chwili na pogawędkę. W pracy przerwy przychodzą naturalnie. W domu warto je zaplanować. Wyznacz sobie godziny na krótką przerwę. Będzie to dodatkowa motywacja do koncentracji i skończenia zadań w określonym przedziale czasu. Oderwij oczy od komputera, otwórz okno, żeby zaczerpnąć świeżego powietrza lub zrób dzięsieciominutowy program office jogi na YouTube.

Nie zapominaj o kontaktach z ludźmi

Nawet w czasie pracy zdalnej nie trać kontaktu ze współpracownikami. Regularnie spotykajcie się na rozmowy video i wirtualne kawy. Możesz nawet oprowadzić ich po mieszkaniu lub pokazać domowe biuro. Relacje z innymi pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie i utrzymanie tzw. work flow.

Jedz i pij regularnie

W czasie home office musimy wypracować sobie nowy rytm i paradoksalnie mieć lepszą samodyscyplinę niż podczas pracy w biurze. Zadbaj o to, żeby regularnie jeść i pić. Niech twoje posiłki będą kolorowe i odżywcze, aby utrzymać dobre samopoczucie i wesprzeć system odpornościowy. Jako zdrowa przekąska sprawdzą się orzechy i owocowo-warzywne kotajle, których przygotowanie zajmie ci zaledwie chwilę.

Odpocznij po pracy

Czas na regenerację. Jakie są nasze ulubione sposoby na domowy wellbeing? Na pierwszym miejscu jest domowe spa, czyli kąpiel w łazience wypełnionej aromatycznymi olejkami eterycznymi. Po odejściu od biurka warto pokonać lenistwo i trochę się poruszać. A na miłe zakończenie dnia polecamy podcast, kojącą lekturę lub film. Zrób coś, co wprawi cię w dobry nastrój i rozładuje stres.

Zdjęcia: Westwing.pl

Komentarze
Podaj dalej

Zapisz się do Newslettera