Jak dostać się do branży mody i zrobić furorę? by #MIUMAG

Moda jest niewdzięczna. Moda jest wymagająca. Moda zmienia się częściej niż raz na sezon i zajmowanie się nią na poważnie wcale nie jest beztroską zabawą, ale biznesem i to równie intratnym co stresującym. Czujesz jednak, że to twoje powołanie, choć nie masz pojęcia jak przystąpić profesjonalnie do pracy nad swoją karierą? W tym artykule radzimy, jak krok po kroku znaleźć właściwą drogę do celu oraz prezentujemy 10 postaci, które osiągnęły finansowy sukces oraz zdobyły medialną popularność, działając w branży fashion.

 

Instagram-@miraduma
Instagram @miraduma

 

Na zdjęciu: Miroslava Duma, fundatorka portalu buro247.ru oraz założycielka fundacji Peace Planet

 

Młodziutka, bo zaledwie 29-letnia Mira Duma, to nie tylko śliczna gwiazda międzynarodowego streetstyle’u, ale genialna bussineswoman, za którą stoi armia wpływowych przyjaciół. Pochodzi z zamożnej, zaangażowanej w politykę rodziny, ale w ciągu kilku lat stworzyła potężne, niezależne konsorcjum wydawnicze, którego stała się twarzą, szefową i ikoną. Zawsze siada w pierwszych rzędach, a zaproszeń dostaje więcej niż Anna Wintour.

 

 

 

Zdecyduj, czym tak naprawdę chcesz się zajmować

 

Wiesz, że chcesz zajmować się modą, ale czy umiesz precyzyjnie określić, czym dokładnie? To być może pozostaje zagadką nawet dla ciebie. By zdecydować, czy twoim powołaniem jest dziennikarstwo, PR czy może marketing, poświęć każdego dnia pół godziny na samokształcenie. W dobie internetu wiedza jest na wyciągnięcie ręki, wystarczy sumiennie szukać, czytać i poszerzać horyzonty.

 

Pamiętaj, że im lepszy reserach przeprowadzisz, tym więcej możliwości znajdziesz. Może masz wyjątkowy talent plastyczny i pod okiem właściwych nauczycieli uda ci się nauczyć rysować? A może spełniasz warunki niezbędne, by zostać modelką i podpiszesz kontrakt z dobrą agencją, która da ci przepustkę na wybiegi? Możliwości jest cała masa!

 

Instagram @chiaraferragni
Instagram @chiaraferragni

Na zdjęciu: Chiara Ferragni, autorka bloga The Blonde Salad, theblondesalad.com

 

Strona powstała w 2009 roku, kiedy Chiara zajmowała się głównie studiowaniem prawa na uniwersytecie w Mediolanie. Po 5 latach intensywnej pracy i podejmowaniu udanych kolaboracji najpierw z lokalnymi projektantami, a później z międzynarodowymi domami mody, na Instagramie śledzą ją aż 2 mln fashionistów. Zatrudnia kilku współpracowników, którzy tworzą TBS Crew, a ostatnio rezyduje głównie w Los Angeles, gdzie dostaje najwięcej ciekawych zleceń.

 

 

Wybierz miejsce na świecie, w którym chcesz pracować

 

To, że teraz mieszkasz w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu nie oznacza, że za rok nie możesz mieszkać w Nowym Jorku, Paryżu albo Londynie. Kiedy zdecydujesz, czym chcesz się zajmować, podejmij decyzję, gdzie chcesz daną pracę docelowo wykonywać. Jeżeli masz międzynarodowe aspiracje, ucz się języków obcych ze zdwojoną siłą i oszczędzaj na start w mieście, które już niebawem może stać się twoim nowym domem.

 

Instagram @anna_dello_russo
Instagram @anna_dello_russo

Na zdjęciu: Anna Dello Russo, editor-at-large VOGUE Japan

 

Modowa maniaczka, która podobno pobija wszelkie rekody w ilości bagażu z jakim podróżuje na fashion weeki. Jest kolejną (po Miroslavie Dumie) streetstyle’ową ulubienicą ulicznych fotografów, na co zapracowała sobie, przebierajac się na każdy pokaz w nowy, spektakularny outfit. Zanim rozpoczęła współpracę z VOGUE Japan, przepracowała przez 18 lat w VOGUE Italia na stanowisku fashion editor.

 

 

Stwórz listę firm, które cię interesują

 

Wiesz już, co chcesz robić. Wiesz już także, gdzie chcesz pracować. Teraz zrób listę firm / domów mody / agencji / redakcji, jakie potencjalnie cię interesują. Korzystając z Internetu, zbadaj możliwości kariery w każdym miejscu, które zwróci twoją uwagę – anonimowe komentarze na forach są świetnym źródłem wiedzy o warunkach zatrudnienia w twoim wymarzonym miejscu pracy. Zastanów się, jakie stanowisko chciałabyś objąć na początku oraz co chciałabyś osiągnąć za 5, 10 i 15 lat.

 

Instagram @garypeppergirl
Instagram @garypeppergirl

Na zdjęciu: Nicole Warne, autorka bloga Gary Papper Girl, garypeppergirl.com

 

Najbardziej znana blogerka z Australii, która od samego początku do prowadzenia strony podchodzi z biznesowym zacięciem. Dzień po dniu, tydzień po tygodniu i miesiąc po miesiącu realizuje swój plan, który obejmuje między innymi prowadzenie sprzężonego z eBay sklepu online z ubraniami vintage.

 

 

Przeprowadź śledztwo online

 

Wczuj się w rolę szpiega! Tak – powinnaś wiedzieć o interesujących cię miejscach maksymalnie dużo jeszcze zanim wyślesz pierwszego maila. Wszystko czego się dowiesz, przyda ci się już teraz, na etapie weryfikacji planów, jak i później, np. podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Użyj Instagramu, Twittera i Facebook’a, wyszukaj związane z daną firmą osoby i zacznij je wirtualnie śledzić, by rozeznać się w zakulisowych rozgrywkach.

 

Instagram @anja_rubik
Instagram @anja_rubik

Na zdjęciu: Anja Rubik & Anthony Vaccarello, paryski projektant

 

Anja & Anthony to perfekcyjny modowy duet – ona stała się jego muzą i przepustką do wielkiego świata w czasach kiedy nikt nie miał pojęcia, kim jest ten niezbyt wysoki, trochę nieśmiały Belg. To dzięki niej dowiedziały się o nim topowe redakcje, a kolekcje trafiły w ręce właściwych klientek. Trzymają się razem do dziś, udowadniając, że nie ma nic cenniejszego niż przyjaźń i wzajemne wsparcie.

 

 

Nie zniechęcaj się brakiem odpowiedzi

 

OK, zdecydowałaś, kim chcesz być za 15 lat i jak chcesz to osiągnąć. Wspaniale! Teraz czas nawiązać kontakt z firmą, w której rozpoczniesz swoją wielką karierę. Pamiętaj, że tylko wyjątkowym szczęściarzom wystarczy wysłanie jednego maila, by otrzymali wymarzoną pracę. Nie zniechęcaj się brakiem odpowiedzi – być może skierowałaś zapytanie do niewłaściwej osoby. Trzymaj się jednej, starej jak świat zasady: kiedy nie wpuszczają cię drzwiami – wchodź przez okno!

 

Instagram @laetitiacrahay
Instagram @laetitiacrahay

Na zdjęciu: Laetitia Crahay, projektantka akcesoriów Chanel, dyrektor kreatywna Maison Michel

 

Laetitia już w czasach modowej edukacji nawiązała właściwe znajomości, które w pracy wykorzystuje do dziś. Tuż po zakończeniu nauki w prestizowej szkole La Cambre w Brukseli dostała się do domu mody Chanel do działu akcesoriów, gdzie udało jej sie utrzymac aż do dziś, dochodząc na sam szczyt i aranżując w 2006 roku zakup marki Maison Michel, której dyrektor artystyczną została na prośbę samego Karla Lagerfelda.

 

 

Bądź królową stażu

 

Spójrzmy prawdzie w oczy: jeśli nie masz doświadczenia, najprawdopodobniej zaczniesz od stażu. Bardzo możliwe, że bezpłatnego (dlatego sugerujemy już teraz rozpocząć oszczędzanie na ten okres). Nie pozwól jednak, by brak umowy o pracę, wizytówki i osobistego numeru telefonu pozbawiły cię zapału! Staże są tylko etapem przejściowym między byciem bez pracy a startem kariery na poważnie, więc postaraj się swój maksymalnie wykorzystać – poznawaj ludzi, wypełniaj swoje obowiązki lepiej niż zwierzchnicy tego oczekują i zgłębiaj branżowe sekrety.

 

Instagram @carosieber
Instagram @carosieber

Na zdjęciu: Caroline Sieber, stylistka i ambasorka marki Chanel

 

Urodziła się i wychowała w Wiedniu, ale w poszukiwaniu pracy zdecydowała się na podróż do Londynu. Nad Tamizą szybko zdobyła uznanie jako stylistka ubierająca gwiazdy. Jedną z jej pierwszych i najwierniejszych klientek jest Emma Watson, z którą Sieber pracuje i przyjaźni się do dzisiaj. Prywatnie blisko trzyma się z Karlem Lagerfeldem, który mianował ją ambasadorką Chanel, oraz jest żoną austriackiego barona – baronową von Westenholz.

 

 

Spraw, by wszyscy uwierzyli, że jesteś niezbędna

 

Nawet jeśli już na początku usłyszysz, że po zakończeniu stażu nie będzie możliwości otrzymania pracy w danym miejscu, nic sobie z tego nie rób. Jeśli dasz się poznać od najlepszej strony i wszyscy uwierzą, że jesteś niezbędna, na pewno znajdzie się dla ciebie odpowiednie stanowisko. Spraw swoim zapałem i zaanagażowaniem do pracy, że perspektywa twojego odejścia stanie się koszmarem przełożonego! I pamiętaj: cały czas poznawaj ludzi, bo kontakty to w tej branży podstawa.

 

Instagram @ulyanasergeenko
Instagram @ulyanasergeenko

Na zdjęciu: Ulyana Sergeenko, rosyjska projektantka mody couture

 

Jako nastolatka pracowała jako modelka i jednocześnie studiowała w Petersburgu. Później, kiedy zaczęła o modzie myśleć na poważnie, współpracowała z magazynami jako redaktorka i fotografka. Wtedy poznała swojego męża, rosyjskiego milionera Daniela Khachaturova, z którego wsparciem rozwinęła skrzydła jako projektantka. Swoje kolekcje regularnie pokazuje podczas Paris Fashion Week, zyskując nowe klientki w Europie, krajach arabskich oraz USA.

 

 

Nie masz na to wszystko czasu? Wyjdź bogato (naprawdę bogato) za mąż

 

Dostajesz dreszczy na dźwięk słowa “staż”? Nie czujesz się na siłach, by pracować przez kilkanaście lat na swoją pozycję? Bardziej niż na podpisanych twoim nazwiskiem artykułach zależy ci na garderobie pełnej ubrań oraz spływających szerokim strumieniem zaproszeniach na pokazy w NY, Paryżu i Mediolanie? Odpuść sobie szukanie pracy – poszukaj męża i tak jak tysiące modnych bywalczyń zostań it-wife!

 

Instagram @lenaperminova
Instagram @lenaperminova

Na zdjęciu: Elena Perminova, fashionistka, żona milionera

 

Ma 27 lat i aktualnie jest w trzeciej ciaży z rosyjskim milionerem Alexandrem Lebedevem. Ma to szczęście, że każdy strój, choćby kosztował majątek, wkłada tylko raz. Żyje między rezydencją w Moskwie, pałacem we włoskiej Umbrii i Paryżem, poruszając się z miejsca na miejsce na pokładzie prywatnego odrzutowca męża. Kolekcje kupuje w całości, a żeby choć na moment założyć wszystko, w co inwestuje, musi przebierać się trzy razy dziennie. Uwielbiamy ją!

 

Agata Stefanowicz & Weronika Woronowska

 

baner pod artykuł MIUMAG HIRO

 

Komentarze
Podaj dalej

Zapisz się do Newslettera