Przeprowadzone niedawno badania ujawniły, że wskaźniki zaangażowania obserwatorów na profilach influencerów nigdy nie były tak niskie, jak teraz.
Fakt, że Instagram pęka w szwach od sponsorowanych postów, nie jest niczym zaskakującym. W badaniu opublikowanym przez Mobile Marketer został zmierzony współczynnik polubień w stosunku do obserwatorów i średnią liczbą polubień każdego posta.
Wskaźnik zaangażowania dla treści sponsorowanych spadł do 2,4% (w 2016 roku było to 4%), zaś treści niesponsorowanych – z 4,5% do 1,9%. Z badań wynika także, że im mniej obserwujących posiadasz – tym właściwie lepiej. Konta posiadające co najmniej 10 tysięcy obserwatorów, mają 3,6% wskaźnik zaangażowania. Ci, którzy posiadają 5-10 tysięcy obserwujących – 6,3%, a najmniejsze konta – od 1000 do 5000 – najwyższy wskaźnik zaangażowania 8,8%.
Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej
Badacze sugerują tym samym, że mniejsze konta posiadają więcej lojalnych fanów, co już jest wykorzystywane przez marki pod nazwą mikro-influcerów. Mimo to, spadająće wskaźniki zaangażowania obserwatorów niekoniecznie oznaczają, że epoka influencerów dobiega końca. Być może będzie ona po prostu ewoluować.
A Wy, jak myślicie?