Przeprowadzone niedawno badania ujawniły, że wskaźniki zaangażowania obserwatorów na profilach influencerów nigdy nie były tak niskie, jak teraz.
Fakt, że Instagram pęka w szwach od sponsorowanych postów, nie jest niczym zaskakującym. W badaniu opublikowanym przez Mobile Marketer został zmierzony współczynnik polubień w stosunku do obserwatorów i średnią liczbą polubień każdego posta.
Wskaźnik zaangażowania dla treści sponsorowanych spadł do 2,4% (w 2016 roku było to 4%), zaś treści niesponsorowanych – z 4,5% do 1,9%. Z badań wynika także, że im mniej obserwujących posiadasz – tym właściwie lepiej. Konta posiadające co najmniej 10 tysięcy obserwatorów, mają 3,6% wskaźnik zaangażowania. Ci, którzy posiadają 5-10 tysięcy obserwujących – 6,3%, a najmniejsze konta – od 1000 do 5000 – najwyższy wskaźnik zaangażowania 8,8%.
Badacze sugerują tym samym, że mniejsze konta posiadają więcej lojalnych fanów, co już jest wykorzystywane przez marki pod nazwą mikro-influcerów. Mimo to, spadająće wskaźniki zaangażowania obserwatorów niekoniecznie oznaczają, że epoka influencerów dobiega końca. Być może będzie ona po prostu ewoluować.
A Wy, jak myślicie?