Lalka Barbie zawsze podążała za modą. Ubierała się w to, co w danej chwili było na czasie,woziła się super samochodami i miała fajną fryzurę. Do tego otaczała się umięśnionymi chłopakami i wyróżniała nierealną do osiągnięcia figurą. To wszystko sprawiło, że została zabawkowym wrogiem numer 1 feministek i feministów (bo, podobno, wprawia dziewczynki w kompleksy). Ale, jak to bywa w świecie gwiazd, nawet kontrowersyjna sylwetka nie zagroziła jej popularności.
Wśród wszystkich lalek to właśnie Barbie jest ikoną. Stąd jej romanse z modą nie są niczym dziwnym. Zwykle jednak jej wizerunek czy inspirowanie się nim były wykorzystywane na ubraniach dla młodszych dziewczynek. Tym razem firma Mattel postanowiła odrobinę zmienić grupę docelową. I tak najpierw we wrześniu w Forever 21, a później w listopadzie w Wildfox’ie i Lord & Taylor pojawią się specjalne kolekcje inspirowane właśnie lalką Barbie. Żeby nie było nudno, każda z firm zajmować się będzie inną dekadą. Forever 21 w swojej 29-elementowej kolekcji weźmie na tapetę lata 90., Wildfox w swoich 8 projektach zajmie się latami 80. a Lord & Taylor w swojej linii bielizny nocnej składającej się z 12 części garderoby – latami 50. i 60.
Na zdjęciach lookbokowych możecie zobaczyć klika propozycji Wildfoxa, a ubrania ze zdjęć poglądowych znajdziecie w ofercie Forever 21.
Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍
Tekst | Małgorzata Mitura
Zdjęcia | http://www.dailymail.co.uk,