H&M idzie w stronę eko! Jego najnowsza kolekcja została stworzona z ubrań przeznaczonych do recyklingu i ma pojawić się na sklepowych półkach już 7 września.
Z roku na rok coraz więcej koncernów odzieżowych realizuje programy recyklingu. H&M jest obecnie największą marką tak zwanej “fast fashion”, która corocznie publikuje raporty dotyczące wpływu firmy na środowisko. Pierwszą akcją pro-eko, zorganizowaną przez tę markę, był projekt o nazwie “Garment Collecting Initiative”. W ramach przedsięwzięcia, klienci sklepu mogli wrzucać do rozstawionych przy wejściu koszy niepotrzebne im już ubrania, które potem miały ulec przetworzeniu i trafić do produkcji odzieży z metką H&M.
Kontynuacją tej kampanii jest właśnie najnowsza kolekcja zatytułowana “Close the Loop”. Z około 14 tysięcy ton zbędnej garderoby projektantom udało się stworzyć nową, jeansową linię. W ofercie sieci znalazły się standardowo spodnie, ogrodniczki, koszule oraz pikowane kurtki. A wszystko to zarówno dla kobiet, mężczyzn, jak i dzieci. Do produkcji każdego z ubrań przeznaczono koło 20% bawełny pozyskanej z zebranych materiałów.
Jednym z priorytetów H&M jest obecnie to, by cała sprzedawana przez nich odzież zawierała również kilkanaście procent powtórnie przetworzonych tkanin. We wrześniu przekonamy się o jakości całej kolekcji. A czy wy chcielibyście nabyć parę ekologicznych jeansów?
tekst | Zuzanna Tomaszewicz