Fiorucci 59th Street – powrót do korzeni

Włoska firma powraca z wielkim hukiem. 23 czerwca miała miejsce premiera kolekcji pod tytułem 59th Street. Jest to podróż do lat 70 oraz trybut dawnej Mekki disco – Studio 54. Dowiedz się, co łączy włoską markę i amerykański klub nocny.

Fiorucci vs Studio 54 – wszystko o marce

Fiorucci, włoska firma modowa, została założona przez Elio Fiorucci w 1967 roku. W tamtym czasie świat mody koncentrował się na markach pokroju Yves Saint Laurent, czy Courèges. Jednakże Fiorucci czerpał inspiracje z ulic Londynu oraz Nowego Jorku, dlatego marka jest czymś pomiędzy high fashion, a streetwearem. Fiorucci łączy rock 'n’ roll z modą, ale przede wszystkim z dobrą zabawą.

 

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Kampania 59th Street
Kampania 59th Street / instagram.com/fiorucci

Synonimem dobrej zabawy w latach 70 było Studio 54 – klub nocny na ulicy 54 na Manhattanie, w Nowym Jorku. Założyli go Steve Rubell i Ian Schrager.  Od pierwszego dnia otwarcia stał się obiektem plotek i pożądania.

Drogi Fiorucci i Studio 54 nie raz się przecinały. Fiorucci obchodziło swoje 15 urodziny w Studio 54, gdzie za setem dj-skim stanęła Madonna, a na scenie tańczyły osobistości takie jak Andy Warhol, czy Truman Capote. Jednakże już wcześniej Fiorucci znane było również pod nazwą „dzienne Studio 54”. Elio znany ze swojego przewrotnego charakteru, stworzył imperium Fiorucci na swój wzór. Klienci przychodzili, przymierzali ubrania i tańczyli w witrynach sklepowych. Fiorucci stało się popularnym miejscem spotkań towarzyskich.

Fiorucci 59th Street – wehikuł czasu do lat 70

Fiorucci 59th Street to kolekcja, która ukazuje tęsknotę za hedonizmem lat 70, obecnym w Studio 54. Bujne kolorowe projekty pokryte są licznymi nadrukami nawiązującymi to estetyki lat 70. Wszechobecny kicz podkreśla ekstrawagancje ubrań. Kroje designów są bardzo klasyczne. Marka znana jest ze swojego logo, na którym znajdują się 2 podobizny barokowych aniołków. W tej kolekcji zostało ono nieco zmodyfikowane…

Kampania 59th Street
Kampania 59th Street / instagram.com/fiorucci

 

Kampania 59th Street
Kampania 59th Street / instagram.com/fiorucci

Gwiazdy na premierze Fiorucci 59th Street w Paryżu

Miała miejsce premiera kolekcji 59th Street. Impreza odbyła się w Silencio Des Prés w Paryżu. Do restauracji zostały zaproszone liczne gwiazdy, które pojawiły się w ubraniach z najnowszej kolekcji Fiorucci.

Junny Breeze na premierze 59th Street
Junny Breeze na premierze 59th Street / instagram.com/fiorucci
Daniel Fletcher na premierze 59th Street
Daniel Fletcher na premierze 59th Street / instagram.com/fiorucci
Millie Hannah i Edie Rose na premierze 59th Street
Millie Hannah i Edie Rose na premierze 59th Street / instagram.com/fiorucci
Kesh na premierze 59th Street
Kesh na premierze 59th Street / instagram.com/fiorucci

Fiorucci 59th Street – dostępność i sklepy

Ubrania z kolekcji Fiorucci 59th Street można znaleźć w sklepach stacjonarnych we Włoszech oraz w niedawno otwartej filii w Londynie, jak i na stronie internetowej marki:

Autor: Julia Danieluk

Zobacz też: BAPE x Minions – Minionki: wejście w streetwear

BAPE x Minions – Minionki: wejście w streatwear

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News