Facebook podsuwał osobom LGBTQ reklamy promujące terapie

Grafika przedstawiająca głowę, do której wlewa się tęcza

Targetowanie reklam to śliski temat, szczególnie gdy w grę wchodzi tematyka LGBTQ. Niestety, Facebook w ostatnich dniach na tym polu odniósł miażdżąca porażkę.

Jak donosi The Telegraph, Facebook zaczął pokazywać osobom, które zaznaczyły zainteresowanie środowiskiem LGBTQ, reklamy promujące… leczenie. Tak, dobrze przeczytaliście. Wśród reklam oferujących terapie pojawiły się między innymi te z cyklu czystości seksualnej, jak i takiej, która ma na celu wyleczenie z orientacji homoseksualnej.

Dla przykładu jedna z użytkowniczek Facebooka, która polubiła kilka stron związanych ze społecznością LGBTQ, Tessa Ann Schwarz zobaczyła na swojej tablicy wideo zatytułowane Homosexuality Was My Identity, które zachęcało do przejścia na heteroseksualną stronę życia.

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Z kolei ci, którzy wykazali na Facebooku zainteresowanie tematyką gender, zostali zasypani reklamami typu: Help For Men With Same-sex Attraction.

Dodamy, że polityka Facebooka dotycząca reklamodawców, wyraźnie deklaruje, że reklamy nie mogą zawierać treści, które dyskryminują, nękają, prowokują lub dyskredytują osoby korzystające z serwisu.

Oczywiście, gdy sprawa wyszła na jaw, Facebook natychmiast usunął obraźliwe dla LGBTQ treści reklam, a rzecznik wydał krótkie oświadczenie: Odrzuciliśmy te reklamy i nie działają już na Facebooku. Pozostaje tylko pytanie: czy to wystarczy? Mamy nadzieję, że opisana sytuacja nigdy więcej się nie pojawi!

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News