Dobrze zapakowane

 

#1 Wino „Blood of grapes”

http://bolimond.tumblr.com/
http://bolimond.tumblr.com/

http://bolimond.tumblr.com/
http://bolimond.tumblr.com/

To francuskie wino reklamuje się za pomocą projektu butelki, do którego dodano krótką historię, mówiącą o tym, że wino to krew winogron, a serce jest jego okrętem. Prawda, że chwytliwie? Dodatkowym plusem jest to, że zamiast kształtu znanego z kiczowatych walentynek, dostajemy kontur bliski oryginałowi. Może skusicie się na trunek, którego kardiologicznie zafiksowani twórcy zapewniają, że pochodzi „z serca Francji”?

 

#2 Exotic Coffee Collection

http://bit.ly/1rkyYgX
http://bit.ly/1rkyYgX

To ekskluzywna kawa wymagająca wyjątkowej oprawy. Jak zapewniają producenci, każdy z jej rodzajów otrzymywany jest z innego miejsca na świecie. Małe czarne z Nepalu, Jamajki czy Ekwadoru różnią się więc nie tylko smakiem, ale i opakowaniem. Oryginalność puszek polega również na tym, że wygląd pojedynczego projektu związany jest ściśle z kulturą danego miejsca.

 

#3 Super Hot Sauce

http://bit.ly/1DmRkGC
http://bit.ly/1DmRkGC

http://bit.ly/1DmRkGC
http://bit.ly/1DmRkGC

 

Rzut okiem na te słoiki sprawi, że zastanowicie się, na ile macie ochotę zjeść coś ostrego, a na ile tylko Wam się wydawało. Kristina Skoreva zaprojektowała opakowania na ostry sos z czerwonej papryki. Trzeba przyznać, że artystka wie, jak jednocześnie zniechęcić niezdecydowanych i wzbudzić zachwyt tych, którzy uważają, że coś jest idealnie doprawione dopiero wtedy, gdy kolega obok przestaje oddychać.

 

#4 Arepa’

http://bit.ly/1mpi5Wq
http://bit.ly/1mpi5Wq

4b

Chyba każdy zmierzył się kiedyś z problemem, w czym nosić jedzenie. Wymagań, jakie stawia się przed opakowaniem teoretycznie nie ma dużo. Zwykle chodzi o to, żeby nie zajmowało dużo miejsca, było szczelne i w miarę przyjemne dla oka. Synchronizacja tych trzech elementów nie zawsze się udaje. Ten projekt udowadnia, że nie jest to niemożliwe. Zerknijcie na powyginaną w odpowiedni kształt tekturę, która łatwo staje się idealnym pojemnikiem na drugie śniadanie. Ważna informacja: efekt końcowy to zasługa zdolności manualnych twórców, a nie kleju.

 

#5 Pantone Beer

http://bit.ly/1qs8bi8
http://bit.ly/1qs8bi8

Projekt przygotowany przez hiszpańskiego designera to nadal niezrealizowany pomysł. Txaber nie kryje zresztą rozczarowania, że żadne poważna firma nie jest zainteresowana wprowadzeniem jego produktu na rynek. Nam butelki odzwierciedlające kolorem smak piwa, który zawierają, wydają się ciekawe.

 

 tekst | Dominika Charytoniuk

 

Oceń artykuł. Autor się ucieszy

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News