Dlaczego warto zainwestować w firmowy wirtualny numer telefonu?

Wiele przedsiębiorstw decyduje się na ułatwienie kontaktu swoim klientom z odpowiednimi działami poprzez stworzenie rozbudowanej sieci telefonicznej lub infolinii. W tym celu często wykorzystywana jest technologia VoIP, która nierozerwalnie wiąże się z numerami wirtualnymi. Poznaj je lepiej już dzisiaj.

Na czym dokładnie polega technologia VoIP?

VoIP oznacza technologię opartą o sieć internetową pozwalającą na stworzenie bogatej centrali telefonicznej. Wykupując technologię VoIP, przedsiębiorstwo automatycznie otrzymuje swoje wirtualne numery, które będą następnie służyły klientom do kontaktu z przedsiębiorstwem.

Warto przy tym pamiętać, że VoIP służy przede wszystkim komunikacji wielokanałowej. Dlatego pozwala klientom na wykorzystanie dowolnej drogi komunikacji: zarówno klasycznego telefonu stacjonarnego, komórki, jak również internetu. Dzięki temu zostaje zachowana pełna swoboda dla użytkownika i może on skorzystać z aktualnie najwygodniejszej dla niego drogi komunikacji.

VoIP a centrala telefoniczna

Budowa sieci VoIP w firmie jest idealną okazją do stworzenia centrali telefonicznej, która będzie mogła zarządzać wszystkimi elementami sieci. Dzięki temu w firmie wszystkie numery są ze sobą powiązane, a przełączania pomiędzy nimi szybkie i bezproblemowe. W ten sposób centrala działa sprawnie, pozwalając zmniejszyć czas oczekiwania klientów na odpowiednie połączenie. Co ważne, obsługa centrali może odbywać się w zupełności wirtualnie, automatycznie przełączając klientów na prawidłowy numer wewnętrzny.

Największe zalety numerów wirtualnych

Wirtualny numer telefonu to innowacyjne rozwiązanie, które służy budowie dużych, wewnętrznych sieci telefonicznych. Jednocześnie jednak zapewnia szereg innych korzyści, które mogą sprawić, że i ty się na nią zdecydujesz.

Przede wszystkim numery wirtualne przypisywane są do danego użytkownika (numeru SIP), co oznacza, że są całkowicie uzależnione od lokalizacji. W ten sposób nawet zmieniając siedzibę na inną, firma zawsze będzie mogła pozostać w kontakcie z klientami, bez konieczności zmiany wielu numerów wewnętrznych.

Kolejną niepodważalną zaletą dla firmy jest budowanie jej wizerunku. Posiadając infolinię lub centralę, która działa szybko i sprawnie, od razu łącząc z odpowiednim działem, klienci przekonują się, iż mają do czynienia z poważnym przedsiębiorstwem. Zachęcą ich do kontaktu na pewno także wygodne systemy kolejkowania, przyspieszające połączenie.

Niskie koszty

Ostatnią cechą numerów wirtualnych, o jakiej warto wspomnieć, są niskie koszty. Ze względu na to, iż sieć taka nie wymaga dużych inwestycji, a wystarczy podłączenie do internetu, cała jej infrastruktura zostaje zminimalizowana. W efekcie jest to więc bardzo korzystne dla przedsiębiorstwa, które nie musi ponosić dodatkowych kosztów.

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News