DIY w wydaniu M.I.A.

Brunetka z długimi włosami w białej bluzce

Brytyjska wokalistka zdecydowała się na zaangażowanie swoich fanów. Tym razem nie zobaczymy gadżetów promujących jej najnowszą płytę. M.I.A. postanowiła udostępnić projekty gotowe do wydruku, by fani sami je wykonali.

Który z fanów nie chciałby mieć koszulki z wizerunkiem swojego ulubionego artysty? M.I.A., znana z zaangażowania m.in. w sprawy społeczne takie jak imigracja czy ubóstwo, przy okazji promocji piątego albumu zwraca uwagę na produkcję t-shirtów czy bluz. Na próżno więc szukać sklepu z gadżetami czy ciuchami sygnowanymi jej nazwiskiem. Najnowszy „AIM” dostępny będzie m.in. na vinylu, ale przy okazji wydania nowego albumu nie pojawi się np. odzież powiązana z tą produkcją. 

Wpis na twitterze

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


M.I.A. rezygnując z wypuszczenia linii promującej jej album zwraca uwagę na niszczenie środowiska i wyzysk pracowników. Artystka podała informację o braku linii odzieżowej promującej „AIM” poprzez konto na Twitterze. Fani zainteresowani produktami związanymi z nowym albumem mogą sami je wykonać. W tym celu wystarczy jedynie ściągnąć projekty gotowe do wydruku (w formie grafiki wektorowej), znajdują się tutaj wybrać na czym chcemy je umieścić i samodzielnie zająć się stworzeniem produktu. Dzięki temu nie dochodzi do wyzysku pracowników pracujących przy wytwarzaniu tego typu odzieży, a my możemy cieszyć się z projektu kompletnie DIY.

Jest to dość odważna decyzja, bo wiadomo, że produkty promujące dany krążek mogą przynieść dodatkowy dochód, ale jak widać nie chodzi tu o pieniądze. M.I.A. podwójnie szokuje, bo niedawno ogłosiła, że „AIM” będzie prawdopodobnie jej ostatnim albumem – nie zrezygnuje jednak z tworzenia muzyki. Nie pozostaje nic innego, jak skorzystać z dostępnych grafik i czekać na nowe produkcje spod ręki M.I.A.

Tekst: Katarzyna Jaworska

5/5 - (1 vote)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News