Kuratorem wystawy są światowej sławy trendsetterka Li Edelkoort oraz Philp Fimmano. Tematycznie zestawione eksponaty pokazują relację między nowoczesnością a tradycyjnym rzemiosłem. Wszystkie prace wykonane zostały przy użyciu dawnych technik produkcji m.in. fałdowania, marszczenia, pikowania czy plisowania.
Kluczowym elementem wystawy jest awangardowa kolekcja 132.5, autorstwa japońskiego projektanta mody Issey’a Miyake. Inspirowana origami, bazuje na matematycznych algorytmach przy tworzeniu trójwymiarowych elementów garderoby: spodni, spódnic, bluzek czy sukienek. Co ważne, przy produkcji ubrań wykorzystano materiały z recyklingu. Dodatkowo, przy manekinach, na których zaprezentowana została kolekcja, umieszczono telewizory wyświetlające proces produkcji.
Druga część ekspozycji to unikatowa kolekcja dzieł autorstwa ponad 70 designerów z całego świata, m.in. Torda Boontje, Erwana & Ronana Bouroullec, Arika Levy, Patricii Urquiola, Marcela Wanders oraz Tokujina Yoshioka. Wspólnym mianownikiem wszystkich projektów są tradycyjne metody ich produkcji, którym towarzyszy poświęcony czas i ogromny wysiłek W świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie, ręczne wykonanie nabiera dodatkowego znaczenia – autentyczności. Wystawa potrwa do 25 października.
Tekst | Wioleta Żochowska
Foto | dezeen.com