Prezent dla generacji Z to nie to co dla ich rodziców. Hasła typu “ja w twoim wieku miałem drewniane zabawki” możecie sobie odpuścić. Nie wychowywaliście się w epoce smartfonów i butów sportowych w cenie kilkukrotnego tankowania rodzinnego auta. Dzisiaj żyje się inaczej. Bank inwestycyjny Piper Jaffray opublikował dane dotyczące świątecznego sezonu 2019 w ramach przeprowadzanych badań na Generacji Z.
W ankiecie reprezentanci Pokolenia Z (pokolenie ludzi urodzonych po 2000 roku) zostali zapytani o przedmioty, które znalazły się na ich liście świątecznych marzeń. Na tej podstawie bank wyliczył, które marki będą cieszyły się największą popularnością podczas tych świąt.
Na szczycie listy znalazły się pieniądze, a następnie odzież oraz samochód. Smartfon uplasował się dopiero na czwartym miejscu.
Pod względem brandingu Apple zajął pierwsze miejsce, a kolejne Louis Vuitton i Nike. Analitycy z Piper Jaffray zauważyli, że segment luksusu wśród młodzieży, który jeszcze w 2017 wynosił 0,3%, obecnie wynosi już 1%. Pełną listę marzeń oraz TOP marek znajdziecie poniżej.
Najlepsze marki
HIRO Technologia. Porównanie Sonos ACE i AirPods Max.
1. Apple 10,1%
2. Nike 1,1%
3. Louis Vuitton 0,6%
4. Gucci 0,5%
5. adidas 0,4%
6. lululemon 0,4%
Najlepsze prezenty Gen-Z
1. Pieniądze
2. Odzież
3. Samochód
4. Smartfon
5. Buty
6. Komputer
7. Elektronika
8. Gry wideo
9. Artykuły sportowe
10. Wakacje / wycieczka
Zobacz też: Media społecznościowe to główne źródło informacji Milenialsów i pokolenia Z
Media społecznościowe to główne źródło informacji Milenialsów i pokolenia Z