CIESZY, ALE KRÓTKO. POP-UP-SHOP

#1  Nowy Jork

Dom mody, słynący z najpiękniejszych jedwabnych apaszek i szali, w październiku ubiegłego roku otworzył unikalny pop-up store. Owalny kiosk wyglądem przypominał amerykański bar w stylu retro, z wielkim neonowym logo marki. Na tablicy, przed wejściem wywieszono nawet specjalne „menu”. W środku, zamiast obiadu, serwowane były chusty i szale Hermès. Co więcej, na gości czekała również rozrywka – minigolf mieszczący się na pierwszym piętrze.

pop up hermes
ny.racked.com

hermes pop up 2
ny.racked.com

#2 Louis Vuitton – Yayoi Kusama, Londyn

Współpraca luksusowego domu mody z japońską artystką Yayoi Kusama zaowocowała zabawnym tymczasowym butikiem. Sklep o ażurowej konstrukcji, utrzymany w kolorystyce bieli i czerwieni, (zasypany został jak w groszki o ścianę). W tym niezwykłym pomieszczeniu, na półkach, kształtem przypominających dynię, wyeksponowano torebki i akcesoria. Na wieszakach zawisły ubrania – oczywiście wszystkie w kropki.

louisvuitton popup store
http://www.mymodernmet.com/

louis-vuitton popup store 2
http://www.mymodernmet.com/

#3 – 3.1. Phillip Lim, Tokio

Geometryczna przestrzeń pełna luster, symetrycznie podzielona na dwie części, w których poza strumieniami światła widzimy odbicia eksponowanych ubrań i akcesorów. Zwisające z sufitu lampki w kształcie igieł nadają wnętrzu niesamowicie kosmiczny charakter.

pop up phillip lim
dezeen.com
pop up phillip lim 2
dezeen.com

#4 Stella McCartney, Paryż, Londyn

Instalacja składała się z trójwymiarowych tekturowych liter, sięgających do 2 metrów wysokości oraz pozłacanych kostek w kratkę. Pop up store autorstwa Gillesa Millera pierwotnie zaprojektowany został specjalnie do ekskluzywnego centrum handlowego w Paryżu, po 3 tygodniach przeniesiono go do Londynu.

http://retaildesignblog.net/2012/01/24/pop-up-stella-mccartney-pop-up-shop-by-giles-miller-paris-2/
http://retaildesignblog.net/2012/01/24/pop-up-stella-mccartney-pop-up-shop-by-giles-miller-paris-2/
http://retaildesignblog.net/2012/01/24/pop-up-stella-mccartney-pop-up-shop-by-giles-miller-paris-2/
http://retaildesignblog.net/2012/01/24/pop-up-stella-mccartney-pop-up-shop-by-giles-miller-paris-2/

 #5 Prada, Londyn

„Pradasphere” to niezwykłe przedsięwzięcie wewnątrz londyńskiego Harrodsa. Wystawa, pop up store i kawiarnia w jednym. W środku, damskie wyroby skórzane, akcesoria, biżuteria oraz specjalna mini kolekcja zaprojektowana specjalnie dla Harrods. Co więcej, w gablotkach umieszczono manekiny, ubierające się u Prady. Założeniem projektu było połączenie różnych dziedzin sztuki, kultury, architektury czy filmu.

http://www.fashionone.com/news/2014/05/05/pradasphere-opens-london/
http://www.fashionone.com/news/2014/05/05/pradasphere-opens-london/
http://www.retailstorewindows.com/2014/05/harrods-pradasphere-london.html
http://www.retailstorewindows.com/2014/05/harrods-pradasphere-london.html
http://www.spottedfashion.com/2014/05/06/experience-pradasphere-at-harrods-in-london-until-may-29/
http://www.spottedfashion.com/2014/05/06/experience-pradasphere-at-harrods-in-london-until-may-29/

 #6 Chanel, Aspen

Pierwszy tymczasowy butik spod znaku Chanel. Wystrój sklepu idealnie współgrał z koncepcją zaprezentowanej w środku kolekcji – inspiracją Dzikim Zachodem. Przed wejściem widniało ogromne logo Chanel spod czerwonej gwiazdy Texasu, natomiast panująca atmosfera przypominała tę spotykaną w westernach.

http://www.pursuitist.in/chanel-opens-first-u-s-pop-up-store-in-aspen/
http://www.pursuitist.in/chanel-opens-first-u-s-pop-up-store-in-aspen/
http://www.pursuitist.in/chanel-opens-first-u-s-pop-up-store-in-aspen/
http://www.pursuitist.in/chanel-opens-first-u-s-pop-up-store-in-aspen/

#7 Dior, Londyn

18 – miesięczne przygotowania zaowocowały kolejnym niesamowitym projektem w londyńskim Harrods – wystawa, kawiarnia i pop up store w jednym. Instalacja przypominająca ogromny domek dla lalek, zawierała najważniejsze symbole Londynu – budki telefoniczne, makietę Big Bena czy Tower Bridge oraz logo londyńskiego metra. Co więcej, przepiękne suknie zaprezentowane na wystawie nosiły wcześniej Księżna Diana czy Elizabeth Taylor. Pokazywano również specjalną wideo projekcję tłumacząca koncepcję tego przedsięwzięcia.

dior pop up
vogue.co.uk
http://www.sparkle.com/a-transmission-of-couture-diors-lavish-london-extravaganza/#.U_d3efl_vi0
http://www.sparkle.com/a-transmission-of-couture-diors-lavish-london-extravaganza/#.U_d3efl_vi0
http://now-here-this.timeout.com/2013/03/18/a-dior-able-pop-up-now-open-in-harrods/
http://now-here-this.timeout.com/2013/03/18/a-dior-able-pop-up-now-open-in-harrods/

#8 Chanel i Colette, Paryż

Industrialna przestrzeń zaadaptowana na ekstrawagancki butik luksusowej marki. Eklektyczny wystrój połączony z rock’n’rollową atmosferą idealnie współgrał z prezentowaną kolekcją. Klasyczne tweedowe żakiety, znak rozpoznawczy Chanel, zestawione z wzorzystymi, neonowymi ubraniami i dodatkami nabierają nowoczesnego charakteru. Na gości czekały dodatkowe atrakcje – zabawne grafiki znajdujące się na ścianach, automat do robienia zdjęć oraz pyszne muffiny zdobione symbolami obu marek

http://retaildesignblog.net/2012/01/10/pop-up-colette-chanel-pop-up-shop-paris-2/
http://retaildesignblog.net/2012/01/10/pop-up-colette-chanel-pop-up-shop-paris-2/
http://www.zootmagazine.com/2011/03/04/1-10-march-chanel-colette-introduce-ephemeral-boutique-in-paris/
http://www.zootmagazine.com/2011/03/04/1-10-march-chanel-colette-introduce-ephemeral-boutique-in-paris/

#9 Tommy Hilfiger, Nowy Jork

Ogromny butik wystrojem przypominał raczej dom na plaży niż sklep. W środku dało się poczuć wakacyjną, luźną atmosferę., Na wieszakach i półkach specjalnie zaprojektowana kolekcja inspirowana amerykańskim preppy look. Motywem przewodnim był styl żeglarski, stąd paski i symbole kotwicy. Barwna kolorystyka połączona z klasycznymi krojami wniosły powiew świeżości w styl amerykańskiego college’u. Na gości czekały również zabawne akcesoria i dodatki.

http://ny.racked.com/
http://ny.racked.com/

#10 Burberry, Dubaj

Przestrzeń wydzielona na butik, w największym centrum handlowym w Dubaju jest wynikiem współpracy brytyjskiego domu mody i luksusowej marki obuwniczej Level Shoe District. Wystrój, inspirowany letnią kolekcją Burberry, zawiera motyw kwiatów oraz pastelowe kolory. W sprzedaży dostępne nie tylko specjalnie wyselekcjonowane obuwie marki Burberry, ale także najpopularniejsze modele.

http://www.thenational.ae/blogs/all-dressed-up/burberrys-dubai-pop-up-shop
http://www.thenational.ae/blogs/all-dressed-up/burberrys-dubai-pop-up-shop

http://www.thenational.ae/blogs/all-dressed-up/burberrys-dubai-pop-up-shop
http://www.thenational.ae/blogs/all-dressed-up/burberrys-dubai-pop-up-shop

Tekst | Wioleta Żochowska

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News