Calvin Klein zrywa z dotychczasowym wizerunkiem. W najnowszej kampanii zobaczymy modelkę plus-size

Czarno-białe zdjęcie modelki plus-size

Marka Calvin Klein do tej pory znana była z prezentowania swoich produktów wyłącznie na wychudzonych modelkach. Teraz następczynią takich muz CK, jak Kate Moss, czy Kendall Jenner stała się pewna raperka.

Na bilbordzie o powierzchni prawie 400 metrów kwadratowych możemy zobaczyć indie raperkę Chikę. Dla 22-latki to wielki krok i duma, że mogła zostać twarzą marki, która do tej pory odrzucała kanony plus-size.

Z kolei dla samej marki Calvin Klein jest to bardzo sprytny ruch marketingowy po niedawnym ogniu krytyki. Przypominamy, że będąc jednym z najbardziej oczekiwanych pokazów na NY Fashion Week, marka w lutym ubiegłego roku nie przygotowała pokazu. Pokazu CK nie ma także w harmonogramach święta mody rozpoczynającego się już w przyszły piątek.

Oferta pracy w HIRO

Szukamy autorów / twórców kontentu. Tematy: film, streetwear, kultura, newsy. Chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


W grudniu Raf Simons opuścił markę, rezygnując ze stanowiska dyrektora kreatywnego CK. Wtedy spółka macierzysta marki PVH oceniła 2-letnią kadencję Simonsa jako brak mody, a analitycy handlu detalicznego wyliczyli, że kosmiczne kolekcje pomysłu Rafa kosztowały markę około 240 milionów dolarów. Akcje spółki-matki spadły w maju 7,4%, a Calvin Klein został zmuszony do zamknięcia flagowego sklepu na Piątej Alei. Wszystko to wyglądało jak początek końca marki i klątwa nieuchronnej śmierci w jednym.

Nowa kampania jednak, jak twierdzą eksperci może być nowym początkiem dla marki i szansą na otrzepanie się z pajęczyn. Według źródeł, nowa strategia marki obejmuje mikro-marketing, polegający na angażowaniu mniej znanych influencerów, by zbudować nową bazę fanów marki.

Uważamy, że najbardziej angażującymi kampaniami są te, które obejmują nie tylko różnorodność rasową, typu ciała, orientacji seksualnej, czy tożsamości płciowej, ale także różnorodność opinii i doświadczeń – powiedziała dyrektor marketingu firmy, Marie Gulin-Merle.

Do grona nowych #CKPartners dołączyli między innymi także: blogerka zdrowia psychicznego – Elena Sanchez, krawiec Sikh Devkaran Singh Mattakul i rzeczniczka osób niepełnosprawnych Kate Virginia.

Czy zaangażowanie całego spektrum ludzi i porzucenie marzeń o chudych sylwetkach pomoże uratować CK? Przekonamy się wkrótce.

Modelka plus-size leżąca na kanapie

1,1/5 - (9 votes)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News