Znacie powiedzenie: dobrymi chęciami jest piekło wybrukowane? Chyba to zdanie najlepiej określa sytuację, w której znalazł się brytyjski gigant cukierniczy Cadbury.
Marka wprowadziła w Indiach nowy rodzaj czekolady – jedna tabliczka, łącząca cztery rodzaje czekolady: gorzką, mieszaną, mleczną i białą. W założeniach produkt miał promować ideę różnorodności, jednak internauci nie zostawili na marce suchej nitki.
To absurdalne, jak Kendall Jenner walcząca z brutalnością policji w reklamie Pepsi – napisał analityk prawny Imani Gandy.
Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍
Indie to zróżnicowany kraj, w którym żyją ludzie reprezentujący różne kasty, wyznania, czy języki. Nowa czekolada Cadbury miała nieść dla mieszkańców Indii silne przesłanie jedności. Jak jednak zauważył jeden z komentujących, można było znaleźć lepszy sposób na promowanie tej idei.
To, co zrobiliście pokazuje wszystko, co jest nie tak jeśli chodzi o różnorodność. Wchodzicie w ustaloną liczbę wstępnie zdefiniowanych różnic i już można się domyślić, że to będzie ohydne w smaku. Wolałbym widzieć różnorodność jako coś, co bez względu na to, czym jest, będzie smakowało niesamowicie.
Ktoś inny dodał: Gdybyście myśleli, dążylibyście do jedności poprzez przeplatanie różnych rodzajów, a nie ich segregację od najciemniejszych do najjaśniejszych. Następnym razem pomyślcie dwa razy, zanim coś zrobicie.
A wy, co o tym sądzicie?