Bene Culture – wszystko o marce

Bene Culture

Na angielskim rynku modowym, pośród londyńskich marek streetwear’owych takich jak Palace czy Jaded London, zabłysnęła również Bene Culture. To marka wywodząca się z angielskiej stolicy przemysłu – Birmingham. Przybliżamy  kolekcje  Bene Culture i  analizujemy, czy Birmingham zostanie nową kolebką brytyjskiego streetwear’u.

Bene Culture – historia marki

Bene Culture zostało założone w Digbeth w Birmingham przez Hemala Chauhana i aktywnie działa już od 2016 roku. Marka zaczynała jako concept store, w którym znajdowały się najróżniejsze znaleziska z lokalnych second handów. Była to głównie odzież robocza oraz sportowa. Z czasem firma zaczęła projektować własne ubrania, stawiając na lokalną produkcję oraz sportowy styl. Produkty Bene Culture są utrzymane w stylistyce lat 90 oraz początku lat 2000. Jednakże w sklepie stacjonarnym można trafić na najróżniejsze typy streetwear’u, gdyż działa on nadal jako concept store. Można w nim znaleźć projekty aspirujących młodych artystów z Birmingham oraz marki takie jak: SCRT, Hoodlab, Sol Sol, czy Alcatraz Beach Club. 

Znakiem rozpoznawczym marki stał się jej logotyp – minimalistyczna kula ziemska z siatką geograficzną oraz napisem „BENE CULTURE”.


Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍

Logotyp Bene Culture
Logotyp Bene Culture/ beneculture.com

Bene Culture – geneza nazwy

Nazwa Bene Culture pochodzi od włoskiego słowa „bene”, co oznacza „dobry/ dobrze”. Założyciel firmy tłumaczy, że tworząc „Bene Culture” chciał skupić się na szerokopojętym „dobrze” w kontekście produkcji ubrań, wpływu na środowisko oraz społeczność, która tworzy markę. Angażuje się on w organizację publicznych eventów, gdyż opisuje modę jako nieodłączną część kultury, a dokładniej „kultury dobra”. Imprezy Bene Culture koncentrują się na ulicznej muzyce, sztuce, jedzeniu i oczywiście modzie.

Event Bene Culture x Big Kid Ice Cream
Event Bene Culture x Big Kid Ice Cream / instagram.com/beneculture

Bene Culture – najnowsza kolekcja

Premiera najnowszej kolekcji miała miejsce 30 września. Wszystkie produkty z drop’u są dostępne w stacjonarnym sklepie Bene Culture w Birmingham oraz na oficjalnej stronie internetowej sklepu beneculture.com

Kobieta pozująca do kampanii Bene Culture
Kampania Bene Culture / instagram.com/beneculture
Modelka w czapce z kampanii Bene Culture
Kampania Bene Culture/ instagram.com/beneculture
Model pozujący do kampanii Bene culture
Kampania Bene Culture / instagram.com/beneculture

Autor: Julia Danieluk 

Zobacz też: Fiorucci 59th Street – powrót do korzeni

Fiorucci 59th Street – powrót do korzeni

5/5 - (2 votes)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News