Na angielskim rynku modowym, pośród londyńskich marek streetwear’owych takich jak Palace czy Jaded London, zabłysnęła również Bene Culture. To marka wywodząca się z angielskiej stolicy przemysłu – Birmingham. Przybliżamy kolekcje Bene Culture i analizujemy, czy Birmingham zostanie nową kolebką brytyjskiego streetwear’u.
Bene Culture – historia marki
Bene Culture zostało założone w Digbeth w Birmingham przez Hemala Chauhana i aktywnie działa już od 2016 roku. Marka zaczynała jako concept store, w którym znajdowały się najróżniejsze znaleziska z lokalnych second handów. Była to głównie odzież robocza oraz sportowa. Z czasem firma zaczęła projektować własne ubrania, stawiając na lokalną produkcję oraz sportowy styl. Produkty Bene Culture są utrzymane w stylistyce lat 90 oraz początku lat 2000. Jednakże w sklepie stacjonarnym można trafić na najróżniejsze typy streetwear’u, gdyż działa on nadal jako concept store. Można w nim znaleźć projekty aspirujących młodych artystów z Birmingham oraz marki takie jak: SCRT, Hoodlab, Sol Sol, czy Alcatraz Beach Club.
Znakiem rozpoznawczym marki stał się jej logotyp – minimalistyczna kula ziemska z siatką geograficzną oraz napisem „BENE CULTURE”.
Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍
Bene Culture – geneza nazwy
Nazwa Bene Culture pochodzi od włoskiego słowa „bene”, co oznacza „dobry/ dobrze”. Założyciel firmy tłumaczy, że tworząc „Bene Culture” chciał skupić się na szerokopojętym „dobrze” w kontekście produkcji ubrań, wpływu na środowisko oraz społeczność, która tworzy markę. Angażuje się on w organizację publicznych eventów, gdyż opisuje modę jako nieodłączną część kultury, a dokładniej „kultury dobra”. Imprezy Bene Culture koncentrują się na ulicznej muzyce, sztuce, jedzeniu i oczywiście modzie.
Bene Culture – najnowsza kolekcja
Premiera najnowszej kolekcji miała miejsce 30 września. Wszystkie produkty z drop’u są dostępne w stacjonarnym sklepie Bene Culture w Birmingham oraz na oficjalnej stronie internetowej sklepu beneculture.com
Autor: Julia Danieluk