#1 „Defto” Jamal
Potrzebujesz MacBooka? Razem z ekspertami Lantre wybraliśmy maszynę dla ciebie 💻🍏👍
Szaleńcze tempo montażu, tysiące kolorów i pulsujący rytm zakazanych rozrywek. Teledysk wizualnie odpowiada temu, jak był kręcony: intensywnie i na dziko. Te pędzące 4 i pół minuty zostały posklejane z kilkunastu godzin materiału realizowanego w tajlandzkim upale i wilgoci.
#2 „Dziewczyny” Dr Misio
Precyzyjnie skomponowana, oszczędna w kolorystyce scenografia, przepełniona jest kulturowymi odniesieniami. Dodatkowym atutem jest uroda aktorek i dekadencka atmosfera.
#3 „Nie ma cwaniaka na Warszawiaka” Projekt Warszawiak
Co tu dużo pisać – trzy lata temu wszyscy oglądaliśmy i dyskutowaliśmy o tym teledysku. I chociaż niektóre miejsca przestały już być na topie, wciąż nie traci na aktualności. Jeśli jeszcze nie kojarzycie tego warszawskiego hymnu ze Skoniecznym, najwyższy czas to zmienić.
#4 „Krzyżówka dnia” Monika Brodka
W teledysku wykorzystana została wyjątkowo pracochłonna technika, jaką jest animacja poklatkowa. Do współpracy zaproszono kilkunastu polskich artystów, zajmujących się między innymi graffiti, rysunkiem czy kolażem. Dzieła, które wyszły spod ich rąk, powstały specjalnie na tą okazję, a ich żywot zakończył się wraz z zakończeniem zdjęć do teledysku.
#5 „Mogliśmy wszystko” donGURALesko feat. The Returners
Praktycznie 90% polskich teledysków hip-hopowych wygląda dokładnie tak samo. „Mogliśmy wszystko” to ciekawe odejście od utartych schematów. Melancholia lizbońskich ulic doskonale współgra z atmosferą utworu.
tekst | Magdalena Sobolska