50. urodziny Coca-Coli na polskim rynku

Sara James z butelką Coca-Coli

W maju 2022 Coca-Coli obchodzi 50-lecie obecności na polskim rynku. Przez wiele lat była jednak określana przez polskie władze jako „konsumpcyjny symbol wrogiego systemu”. Dzisiaj to jednak wspomnienie szarej rzeczywistości. Po raz pierwszy Coca‑Cola zawitała do Polski w 1957 r. na Targi Poznańskie. Poznajcie historię tego niepowtarzalnego napoju i zobaczcie, co z okazji urodzin przygotowała Sara James dla Coca-Coli!

Historia Coca-Coli w Polsce

Ponad 590 konsumentów na całym świecie, kilkadziesiąt napojów w asortymencie, nostalgiczne kampanie (kto nie wzrusza się na widok świątecznych ciężarówek i pulchnego dziadka w czerwonej czapce?) i znane przez wszystkich hasło – dziel się radością. Coca-Cola to najpopularniejszy napój gazowany, dostępny praktycznie w każdym zakątku świata, a zarazem nazwa spółki, dzięki której na półkach sklepów widzimy napoje takie jak Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, Cappy, Kroplę Beskidu, Burn, Monster Energy oraz herbaty Fuzetea. Ale od czego to wszystko się zaczęło?

Tak jak wspomnieliśmy, Coca-Cola dotarła do Polski już pod koniec lat 50 XX wieku, jednak nie była ona dostępna na ogólnodostępnych półkach. Można było kupić ją jedynie za dewizy w sklepach Baltony i Pewexu. Po niecałych 20 latach, za rządów Gierka, podpisano licencję, która ostatecznie doprowadziła do budowy pierwszej linii produkcyjnej w 1972 w Browarze Warszawskim. Koncentrat ściągano z Neapolu i Amsterdamu, a butelki z Hiszpanii. W ciągu 4 lat, uruchomiono dwie rozlewnie, co znacznie zwiększyło dostępność Coca-Coli. Od tamtej chwili, można było kupić litrową butelkę Coca-Coli za 19 zł!

50. urodziny Coca-Coli na polskim rynku

Najnowszy singiel Sary James – „Magia jest w nas” – to reinterpretacja kultowego przeboju lat 90. Wykonywanego przez Kasię Kowalską „Chcę zatrzymać ten czas”. Piosenka to hołd dla wartości marki, jak i polskiego społeczeństwa. To historia o byciu razem z przyjaciółmi, bliskimi i rodziną. A przecież siła Polaków tkwi ostatecznie w jednoczeniu się.

 

– Praca nad piosenką i teledyskiem do utworu „Magia jest w nas” to dla mnie niesamowita przygoda, podróż w czasie w poszukiwaniu muzycznych inspiracji, ale też ogromna szansa na rozwój i poznanie ciekawych osób. Cieszę się, że miałam szansę stworzyć własną aranżację  tak ikonicznego utworu, który jest bliski wielu Polakom. Jego przekaz jest niezwykle aktualny –  odpowiada na to, co teraz dla nas wszystkich jest szczególnie ważne – umiejętność bycia razem i dzielenia się swoim czasem, zasobami czy energią – zaznacza Sara James.

Wypowiedź zwyciężczyni Konkursu Piosenki Eurowizji dla Dzieci 2021 uzupełnia sama Kasia Kowalska:

Nowa wersja Sary James przywołała moje wspomnienia z nagrywania tej piosenki przed laty. Każda z nas pokazuje ten utwór inaczej. Radosna młodość i taneczność  to ogromne  atuty nowej wersji. Cieszę się, że ta piosenka doczekała się kolejnej odsłony.

Z miłości do muzyki w wykonaniu Coca-Coli

Ci, którzy śledzą rozwój marki Coca-Cola, z pewnością zgodzą się z tezą, że tam gdzie muzyka, tam i Coca-Cola. Jako muzyczny ambasador popkultury, motyw Coca-Coli przewijał się w utworach Haliny Frąckowiak, Franka Kimono (dziękujemy Fronczewskiemu za stworzenie tej legendy), a także Kasi Kowalskiej.

– Coca-Cola w ubiegłym roku zaprezentowała nową platformę Real Magic, której głównym celem jest zwrócenie uwagi na to, co w każdym z nas jest prawdziwie magiczne. Piosenka Sary James rozwija tę ideę pokazując, że magię możemy odnaleźć tuż obok, gdy spotykamy się z innymi ludźmi, w nieoczekiwanych chwilach, które zmieniają naszą codzienność w coś nadzwyczajnego. W takim duchu będziemy celebrować ten wyjątkowy dla naszej marki rok – zaznacza Małgorzata Drąg, Senior Brand Manager marki Coca-Cola.

 

Zobacz też: Nostalgiczna kolaboracja Palace Skateboards x Calvin Klein

Nostalgiczna kolaboracja Palace Skateboards x Calvin Klein

5/5 - (1 vote)

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News