50 odcieni słowa „nie”: kampania wspierająca nękane seksualnie kobiety

Czarno-białe zdjęcie przedstawiające dwie dziewczyny w koszulkach

Molestowanie seksualne – temat, który od wielu miesięcy nie schodzi z afisza, a kobiety wciąż muszą walczyć z tym, aby ich słowo „nie”, naprawdę znaczyło w uszach odbiorcy „nie”. Przed Wami 50 koszulek w 50 odcieniach z 50 zdaniami wypowiedzianymi przez kobiety, które mimo jasne go przekazu, zostały zignorowane przez mężczyzn.

Dwie młode Australijki postanowiły stworzyć międzynarodową kampanię przeciwko molestowaniu i seksualnemu nękaniu kobiet. Cała akcja została nazwana 50 Shades of No.

Te 50 koszulek zawierających 50 zdań, ale także znaków niewerbalnych to prawdziwe wypowiedzi kobiet, które zebrałyśmy, przygotowując kampanię. Wszystkie z nich zostały zignorowane przez mężczyzn.

Oficjalny start kampanii zaplanowany jest na Dzień Kobiet. Zmiana odcieni jest znacząca – najjaśniejszy odcień pojawia się przy zdaniu Czy możemy po prostu pójść spać?, przechodząc do ciemniejszego Naprawdę, nie mam na to ochoty, kończąc na *udaje, że to się nie dzieje naprawdę*.

Fundusze zebrane z zakupu koszulek zostaną przekazane na organizację, która odpowiada za edukację młodych ludzi w kwestiach związanych z seksualnością, przyzwoleniem i równością.

Kobiety muszą czuć wsparcie, a mężczyźni powinni wykazywać zrozumienie, gdy kobieta daje konkretne sygnały. Niestety, często jest tak, że kobieta daje za wygraną i nawet jeśli nie znaczy nie, chcą uniknąć sytuacji konfliktowych, kompromitacji, czy po prostu uważają, że to był tzw. kompromis w związku.

Poniżej wszystkie 50 wzorów koszulek, a więcej o kampanii będziecie mogli przeczytać tutaj.

Komentarze
Podaj dalej

Zapisz się do Newslettera