5 najbardziej kultowych polskich reklam

Są reklamy, które długo pamiętamy. Nietypowa konwencja, śmieszne postaci czy chwytliwe slogany przy odpowiednio skomponowanej muzyce potrafią zwykłą reklamę zmienić w prawdziwy majstersztyk. Wybraliśmy najlepsze kampanie, które odzwierciedlają rozwój branży na przestrzeni ostatnich dekad. Zapraszamy w nostalgiczną podróż po kultowych reklamach!

#1. Purocolor 89 – to przykład tego, jak bardzo Polacy byli spragnieni reklamy. Jedna z pierwszych (o ile nie pierwsza) reklam w polskiej telewizji przyprawiała o zdziwienie. Wymienionego w niej pumeksu nikt raczej nie potrzebował, ale radości z oglądania było sporo. Dzisiaj trudno byłoby wymyślić coś bardziej… kwaśnego?

#2 Baltona – To było coś takiego jak Pewex. Niby wszyscy wiedzą co to było, ale wyobraźcie sobie, że jedyny sklep z normalnymi według dzisiejszych norm rzeczami był na pierwszym piętrze hotelu Marriott, co jeszcze dodawało blichtru Baltonie. Jeansy Lee, Levi’s, czekolada Toblerone i sprzęty Sanyo w jednym miejscu!

#3 Prusakolep – środek zwalczający karaluchy. Jest to pierwsza polska reklama, wyemitowana w 1989 roku. Spot zaaranżowany jest w konwencji horroru: przerażeni i uciekający ludzie, wzbudzająca niepokój muzyka i zdjęcia prusaków. Po latach wciąż wzbudza mieszane uczucia.

https://www.youtube.com/watch?v=oqUxEJih8IE

#4 Pollena 2000 – stosunkowo tani oraz uniwersalny środek piorący. Źródłem sukcesu kampanii reklamowej był zaczerpnięty z „Potopu” Sienkiewicza cytat – „Ojciec prać?”, który w kontekście reklamy nabiera nowego znaczenia.

Druga odsłona reklamy Pollena 2000 to udział znanych bohaterów z popularnych seriali, a zatem gwarancja sukcesu sprzedażowego. W spocie pojawili się: Irena Kwiatkowska („Wojna domowa”), Leonard Pietraszak („VaBank”) oraz Andrzej Kopiczyński („40-latek”).

#5 papierosy West (1996) –  ognista reklama z udziałem gwiazdy polskiego kina. Bogusław Linda, znany głównie z ról twardzieli, rozkoszuje się przyjemnością palenia.

 

Tekst | Wioleta Żochowska

 

Komentarze
Podaj dalej

Zapisz się do Newslettera