Modowa bitwa na żarcie

Moda na jedzenie nie brzmi zbyt nowocześnie, prawda? Faktem jest, że zaczęła się już dawno temu, przenosząc wzory z pizzą czy hamburgerem na T-shirty i bluzy. Motyw ten jest ciągle kultywowany i spotkać go można w prawie każdej sieciówce. Kto jednak powiedział, że nie można eksperymentować? Czym więc projektanci zaskoczyli nas tym razem?

Dwójka projektantów, określająca swoją firmę nazwą Fruitmilk, wprowadziła na rynek modowy coś zupełnie świeżego i interesującego, a mianowicie przeniosła wzory ze szkolnych bitew na jedzenie prosto z amerykańskich stołówek na swoje ubrania. Brzmi dziwacznie? Być może, jednak powstała już cała kolekcja w tym stylu. Kelynn Smith i Pauline Shaw, zapytane skąd właściwie wziął się pomysł na tak szalone przedsięwzięcie, tłumaczą, że ich inspiracje pochodziły z japońskich wybiegów mody, ceramiki i wnętrz z lat siedemdziesiątych. Współpracowały także z Desiree Klein, projektantką, gdzie ich modelki barwiły własne ubrania owocami. Dziewczyny posiadają swój sklep zarówno online jak i w formie fizycznej. Skąd jednak to dobrane powiązanie pomiędzy jedzeniem, modą i sztuką w ich pracy? Wszystko zależy od prezentacji.

Jedzenie jest integralną częścią naszego społeczeństwa, nie tylko dlatego, że jest głównym składnikiem życia, ale staje się powoli fenomenem, wystarczy spojrzeć chociażby na to przez pryzmat social media. Na Instagramie i wielu innych stronach dominują zdjęcia z jedzeniem, szefowie kuchni są o wiele bardziej popularni niż kiedyś, a przeglądając strony z interesującymi nas eventami, sprawdzamy, czy dostępne będą na nich jakieś smakołyki.

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Projektantki obecnie prezentują swoją linię ”Shampoo Ginger” dla Desiree Klein SS16, która właściwie stała się ich ulubioną. Wspominają, że przy tworzeniu ubrań miały mnóstwo zabawy, wszędzie było pełno jedzenia, a efekt wyszedł niesamowity. Warto wspomnieć, że robiły to wszystko na żywych modelkach, ponieważ prezentacja ich kolekcji odbywała się w formie live performance, gdzie zaproszeni goście również mogli dołączyć się do zabawy.

1150868

CNh5dY8UAAA4iV0 - Kopia

tumblr_npr8z3Qzhy1tp26aao5_1280 - Kopia

tumblr_npr95wXEaA1tp26aao10_r1_1280

tumblr_nqo3ycHjuC1tp26aao5_1280

tumblr_ntg3o5B0KR1tp26aao1_1280

tekst | Nicole Szczekocka

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News