10. edycja Up To Date Festival będzie trwała cztery dni! Znamy już pierwszych artystów

Publiczność zgromadzona przed sceną

10 lat, blisko 500 koncertów, 21 dni, 55 tysięcy gości — to tylko część ze statystyk, jakimi może pochwalić się festiwal Up To Date. A my znamy już pierwsze szczegóły 10. edycji festiwalu!

Już po raz dziesiąty w jeden z wrześniowych weekendów Białystok przemieni się w miasto rozbrzmiewające wyszukaną elektroniką i niebanalnym hip-hopem. Tym razem jednak weekend z Up To Date Festival wydłużony zostanie o dwa kolejne dni – zamiast w dniach 6-7 września 2019 roku festiwal odbędzie się 5-8 września. A to dopiero początek niespodzianek… Dwa dni na Stadionie Miejskim uzupełniono tym samym o czwartkowy koncert otwarcia i jeden dodatkowy dzień z muzyką w stolicy Podlasia.

Każdy jubileusz jest okazją do podsumowań, z której i my postanowiliśmy dziś skorzystać – mówi Cezary Chwicewski, dyrektor kreatywny Up To Date Festival.

Podczas Up To Date Festival pojawi się także ponownie akcja Wyślij pocztówkę do Babci. Do tej pory, goście Festiwalu wysłali ponad 2000 kartek! W tym roku z pewnością także zobaczymy kolejki do tego stoiska, a całkiem możliwe, że będą je wysyłać także przedstawiciele nieco starszego pokolenia, bowiem po raz trzeci osoby w wieku 50+ wschodzą na teren festiwalu za darmo.

Dziesięć lat Up To Date Festival to także sztuka, w tym sztuka uliczna – murale, wystawy, instalacje czy marka Pozdro Techno i najmłodsze dziecko białostockiej ekipy o już ugruntowanej pozycji, czyli Pozdro Techno Sound System.

Dzisiaj poznajemy także artystów, którzy wystąpią podczas koncertu otwarcia. Oba koncerty odbędą się w nowej lokalizacji, dotąd niekojarzonej z Festiwalem!

Bilety oraz karnety można kupować już od dzisiaj. Karnety FULL na tegoroczną edycję, w pierwszej, limitowanej puli dostępne są w cenie 289 PLN za sztukę! Karnety uprawniają do wstępu na wszystkie wydarzenia festiwalowe w tym koncert otwarcia. Bilety są dostępne przez Biletomat, Going.pl, empikbilety.pl, a także stacjonarne punkty sprzedaży w sklepach Empik.

Więcej informacji na wydarzeniu na Facebooku: https://www.facebook.com/events/715488545462950/. A tymczasem, prezentujemy Wam sylwetki artystów, którzy zagrają podczas koncertu otwarcia!

1. Anthony Linell & Ali Demirel displays Winter Ashes

Mieszkający w Berlinie Ali Demirel pochodzi z Turcji. Światowy rozgłos przyniosły mu eksperymentalne, niezwykle charakterystyczne prace wizualne czerpiące z natury, nauki i architektury, a prezentowane były m.in. w nowojorskim Muzeum Guggenheima, podczas berlińskiego CTM, kalifornijskiej Coachelli, festiwalu Sonar i wielu innych, prestiżowych imprez na całym świecie.

Z okazji dziesiątej edycji Up To Date Festival artysta przygotowuje nowy materiał we współpracy z Anthonym Linellem – artystą niezwykle płodnym, którego prace tworzone na przestrzeni lat, choć pozornie odległe składają jednak różnorakie modele techno w jedną, określoną wizję. Przestrzeń, w której artysta czuje się najlepiej ze swoją perfekcyjną do granic możliwości rytmiką. Celowe i ciągłe przemieszczanie się pomiędzy światami techno i elektronicznego eksperymentu pomogło mu w łączeniu kilku bezkompromisowych estetyk z całego szerokiego spektrum. Pomogło mu też w zdobyciu rozgłosu, choć trzeba zaznaczyć, że Anthony Linell akurat do rozgłosu nie wydaje się przykładać zbytniej wagi.

2. Robert Henke – Lumière III

Robert Henke jest nie tylko artystą i kompozytorem, ale też programistą. Wymyślenie, opracowanie oraz rozwój własnych instrumentów, narzędzi i algorytmów stanowi integralną częścią jego procesu twórczego. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych cech Roberta jest elastyczność – czyli dostosowane swoich prac do unikalnych lokalizacji i ich indywidualnych właściwości. Sama muzyka przede wszystkim koncentruje się na rytmie i barwie dźwięku oraz przestrzeni – dlatego nie bez powodu wiele lat temu został uznany za pioniera w dziedzinie koncertowania z użyciem technologii „surround”.

Lumière to cykl koncertów eksplorujący artystyczny dialog między bardzo precyzyjnymi urządzeniami laserowymi i rytmem. Całość oparta jest na unikalnym narzędziu do programowania muzyki, urządzeń oraz grafiki wektorowej, które artysta stworzył i bez przerwy rozwija od 2010 roku. W pewnym sensie Lumière to work in progres – dlatego każdy występ można określić jako przedstawienie aktualnego stanu prac. Intencją Lumière III jest nie tylko zespolenie najlepszych elementów z wcześniejszych odsłon (Lumière II i Lumière I) ale też uzyskanie pierwotnej „surowości”, która poniekąd została zatracona w procesie udoskonalania II części. W tym samym czasie artysta pracował nad poszerzeniem projektu o bardziej złożone elementy wizualne oraz nad lepszą adaptacją i udoskonaleniem oprogramowania, które steruje całą projekcją laserową. W efekcie doprowadziło to całą kompozycję do doskonałości i odpowiedniej intensywności dla odbiorcy.

Rate this post