Wilno jest jak punkt G: nie masz pojęcia gdzie to jest, ale jak już go znajdziesz…

Kobieta ściskająca ręką mapę z Wilnem

Jak się okazuje, wielu mieszkańców Anglii, czy Niemiec (a niestety pewnie też i Polski), nie ma pojęcia, gdzie na mapie Europy znajduje się Wilno. W tym celu powstała kontrowersyjna kampania.

Go Vilnius, czyli oficjalna organizacja turystyczna Litwy stworzyła multimedialną kampanię, która ma na celu wypromowanie stolicy kraju – Wilna. Chociaż początkowo w planach organizacji było skierowanie kampanii jedynie na rynek Niemiec i Anglii, kampania wyciekła do sieci kilka dni przed oficjalną premierą, skupiając uwagę ponad 1000 mediów z całego świata, wliczając w to USA, Chiny, Indie, czy Nową Zelandię.

Kampania Wilno: Punkt G

Pomysłodawcy kampanii chcą, żeby po jej zakończeniu wzrosła świadomość społeczeństwa gdzie jest właściwie Wilno i faktu, że jest to wspaniała opcja na wakacyjną podróż dla tych, którzy szukają alternatywnych miejsc turystycznych. W kampanii Wilno zostało przedstawione jako mityczny PUNKT G. Nikt nie wie, gdzie to jest, ale kiedy go znajdziesz, to jesteś w niebie.

Na kampanię Wilno: Punkt G Europy, składają się nie tylko billboardy, ale także portal vilniusgspot.com, gdzie można wygenerować spersonalizowaną mapę miasta, czy rozwiązać jeden z quizów. Interaktywna mapa atrakcji zawiera nie tylko tradycyjne zabytki wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, ale także te związane z nowoczesną europejską stroną Wilna, jak zwiedzanie browarów rzemieślniczych, targi uliczne i koncerty.

Humorystyczna koncepcja została wymyślona przez litewskich studentów. Niewiele osób wie, gdzie naprawdę jest Wilno, ale kiedy tutaj już dotrą, zakochują się w tym mieście. Stąd właśnie pomysł na porównanie Wilna do punktu G – mówi jeden ze studentów.

 

Komentarze
Wilno jest jak punkt G: nie masz pojęcia gdzie to jest, ale jak już go znajdziesz…
Oceń artykuł