Najnowsza kampania reklamowa Gucci to… memy

Klasyczny obraz przedstawiający kobietę z ciemnymi włosami w pomarańczowej sukience

Kiedyś ludzi śmieszyły kabarety, a dziś bardzo często tę rolę odgrywają memy. Jest to trochę smutne, ale jakże prawdziwe.

Zacznijmy od wytłumaczenia, czym jest mem internetowy. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i bardzo trudno precyzyjnie zdefiniować definicję tego pojęcia. Najogólniej mówiąc, jest to porcja informacji umieszczona w internecie, której zadaniem jest pozyskanie odbiorców oraz wzbudzenie ich zainteresowania.

Mem internetowy występuje w rozmaitych formach. Mogą nim być zdjęcia z humorystycznymi komentarzami czy też krótkie filmiki. W języku greckim mem oznacza naśladownictwo. Zgodnie więc z tym określeniem mem staje się prawdziwym memem tylko wtedy, kiedy zostaje wielokrotnie powielony. Zazwyczaj jest on rozpowszechniany w internecie za pomocą różnych social media, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter.

Alessandro Michelle bardzo chętnie łączy modę ze sztuką. Dyrektor kreatywny Gucci po raz kolejny przełamuje stereotypy. Tym razem pokazał, że właśnie memy można wykorzystać w celach  promocyjnych.

Do współpracy nad memami zaprosił artystów z całego świata, którzy zajmują się tym na co dzień, Amandę Charchian z Los Angeles, Olafa Breuning z Nowego Jorku, Christto & Andrew, a także Paulinę Orłowską oraz wielu innych. Zabawne obrazki mają być promocją nowej kolekcji zegarków Le Marche des Merveilles. Na przykład na obrazie w stylu neoklasycznym widzimy kobietę trzymającą w ręku zegarek Gucci i podpisem: When you get a new but you don’t have any friends to show it to. Alessandro Michelle nie tylko promuje zegarki za pomocą memów, ale także przedefiniowuje pojęcie współczesnego luksusu.

Wszystkie memy dla włoskiego domu mody Gucci zostały oficjalnie zaprezentowane 23 marca podczas targów zegarków i biżuterii Baselworld. Niektóre z nich możecie znaleźć na Instagramie wpisując hashtag: #TFWGucci (That Feel When albo That Feeling When).

Mem Gucci obraz kobiety z kwiatami i plecakiem i zegarkiem mem z twarza kobiety pokryta sztucznymi tatuazamiz haslami i znakami gucci Mem ilustracja zegarka Gucci z tygrysem

Tekst: Katarzyna Tilda Frąckowiak

Komentarze
Najnowsza kampania reklamowa Gucci to… memy
Oceń artykuł