Make-up naśladujący zdewastowane reklamy?

Po lewej stronie reklama z dziewczyną, pomazana przez wandali, po prawej, dziewczyna z pomalowaną w ten sam sposób twarzą

Za inspirację Lydii Cambron do nowego projektu „Makeup Transit Authority” posłużyły zniszczone plakaty kobiecych twarzy, które możemy znaleźć na każdym kroku przemierzając ulice miasta czy środki transportu miejskiego.

Coś, co jedni zniszczą, drugich może zainspirować. Seria zdjęć Cambron powstała właśnie w taki sposób. Śmiało można powiedzieć, iż artystka pochodząca z Nowego Jorku stworzyła coś z niczego. Do pomocy potrzebowała zaledwie kilku rzeczy – siebie, kosmetyków oraz aparatu z samowyzwalaczem ustawionym na dziesięć sekund.

Tworzone przez nią stylizacje imitują oszpecone twarze kobiet pochodzące z reklam zauważonych przez nią w metrze. Odtworzyła ich zamazane czerwonym flamastrem usta, domalowane symbole czy zęby, oderwane fragmenty oczu, a nawet połączone brwi. Cambron pozuje i ustawia swoje dłonie w taki sposób, by jak najbardziej upodobnić się do wizerunków ukazanych na wybranych przez nią reklamach.

Jej prace przyciągają spojrzenie; część z nich idealnie wpasowuje się w rolę odświeżonego plakatu – jak choćby ten, na którym zarówno oryginalna modelka, jak i artystka wpatrzone są w przestrzeń z lekko uchylonymi ustami, związanymi włosami oraz dorysowanymi czarnymi liniami poprowadzonymi od oczu ku dołowi.

MTA-2 MTA-3 MTA-4 MTA-5 MTA-6 MTA-7Tekst: Aleksandra Berezowska

Oceń artykuł