Life in plastic, it’s fantastic

Dziewczyna, która wygląda jak lalka Barbie

Klasyczna Barbie weszła do kanonu popkultury, tak bardzo, że marnie kończą się wszystkie próby nadania księżniczce realnych kształtów współczesnych kobiet. Lalki z tatuażami, lalki na wózkach – to się nie sprawdza. Pokazywanie, że plus size jest cool, wcale nie jest cool w przypadku plastikowej bogini kształtów. Wszyscy kochają Barbie i coraz mniej się tego wstydzą. Kontrowersje na temat nieziemskiego wyglądu i luksusowego stylu życia tej panienki, jak to już bywa w show-biznesie, podobijają tylko jej popularność.

To właśnie ona jest największą muzą projektantów i artystów. Motywy Barbie przewijał się w wielu kolekcjach i stał się tematem jeszcze większej ilości kampanii reklamowych. Zaczynając od kolekcji Forever 21, gdzie na tapecie znalazł się styl lalki rodem z lat 90., po Moschino, gdzie żywe Barbie przemierzały wybieg na wrotkach w nienagannie różowym lateksie. Lord & Taylor też zabawiło się z tą plastikową dziewczyną, ale w sypialni przy okazji tworzenia kolekcji seksownej bielizny. Barbie jest cool i nikt temu nie zaprzeczy.

Kolejną marką, która konkretnie zaszalała w posiadłości księżniczek różu jest Wildfox. Podejrzeli jak dziewczyny ćwiczą, by osiągnąć nierealną sylwetkę. Zobaczyli co jedzą na obiad, jak się bawią na imprezie, a na końcu wprosili się do różowego Cadillaca i pozwolili zabrać się na przejażdżkę. Tym razem akcja dzieje się w latach 80., gdzie nie tylko króluje disco, ale świat pozbawiony jest kompleksów. Przeważa luźny styl sportowy w bardziej uwodzicielskim i szalonym wydaniu, które pasuje do Kirby Griffin i Merethe Hopland. Kolorowe bluzki, sukienki, spodenki i oczywiście komplety w mocnym kolorze, nieodłącznie związanym z Barbie (chodzi oczywiście o różowy).

Oferta pracy w HIRO

Lubisz tematy związane z muzyką, filmem, modą i chcesz współtworzyć życie kulturalne twojego miasta? Dołącz do ekipy HIRO! Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej


Kilka setów sportowych z siatki, cekiny, kostiumy kąpielowe i pidżamy. Przemykają się pastele oraz napisy wykonane kultową czcionką stworzoną dla firmy Mattel.

Obok ubrań Wildfox kontynuuje swoją tradycję i wtrąca przepisy na drinki, napoje energetyczne i śniadania. Tym razem podaje również energetyczną listę przebojów oraz książki, które koniecznie trzeba przeczytać.

Materialny świat wcale nie jest taki zły. Barbie jest piękna, bogata, otacza się tylko facetami pokroju Kena i jeździ zabójczym autem. Może jej po prostu zazdrościmy? Koniec tego rozmyślania – Imagination, life is your creation.

 

DREAMHOUSE_BOOK_1

DREAMHOUSE_BOOK_2

DREAMHOUSE_BOOK_12

DREAMHOUSE_BOOK_13

DREAMHOUSE_BOOK_14

DREAMHOUSE_BOOK_15

DREAMHOUSE_BOOK_17

DREAMHOUSE_BOOK_19

DREAMHOUSE_BOOK_21

DREAMHOUSE_BOOK_35

DREAMHOUSE_BOOK_4

DREAMHOUSE_BOOK_42

DREAMHOUSE_BOOK_43

DREAMHOUSE_BOOK_5

DREAMHOUSE_BOOK_9

DREAMHOUSE_BOOK_8

DREAMHOUSE_BOOK_7

 

zdjęcia | http://www.wildfox.com/

tekst | Monika Nowińska

Rate this post

Lubisz nas? Obserwuj HIRO na Google News